تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۸

گروه بورس: 6/14 درصد از سهام شرکت سیمان کردستان برای نخستین بار در بورس عرضه شد اما به‌دلیل معامله حجم اندکی از سهام این شرکت، این معامله باطل اعلام شد.

به گزارش خبرنگار همشهری، علی صحرایی ناظر معاملات بورس تهران در گفت‌وگو با همشهری ضمن تایید این خبر گفت:با توجه به اینکه حجم سهام خریداری شده نسبت به سهام عرضه شده کمتر از حد قانونی بود این معامله باطل اعلام شد. 

براساس این گزارش، روز گذشته شرکت سرمایه‌گذاری غدیر 23 میلیون و 700 هزار سهم شرکت سیمان کردستان معادل 6/14 درصد را برای فروش عرضه کرد اما این میزان سهام مورد استقبال بازار قرار نگرفت و فقط4 میلیون سهم این شرکت یعنی کمتر از 3 درصد، به فروش رفت و معامله سهام این شرکت باطل اعلام شد.

هادی بیدختی کارشناس بورس اوراق بهادار در گفت‌وگو با فارس، درباره استقبال نکردن بازار از سهام سیمان کردستان گفت: دلیل استقبال نکردن سرمایه‌گذاران از عرضه اولیه سهام سیمان کردستان قیمت بالا و 750 تومانی آن بود.

او افزود: قیمت 750 تومانی سهام این شرکت در مقایسه با دیگر شرکت‌های سیمانی حاضر در بورس بالا بود و به همین دلیل سرمایه‌گذاران از این سهام استقبال نکردند. وی ادامه داد: معمولا در عرضه‌های اولیه قیمت سهام پائین‌تر در نظر گرفته می‌شود تا به مرور جایگاه خود را در بورس به دست آورد.

وی درباره فروخته شدن 4 میلیون سهم سیمان کردستان گفت: احتمالا خریداران این تعداد سهام به‌صورت بلوکی اقدام به خرید کرده‌اند.

دلایل ناکامی

کارشناسان معتقدند: عمده‌ترین دلیل فروخته نشدن سهام سیمان کردستان قیمت بالای این سهم و همچنین مخالفت دوباره دولت با طرح آزاد‌سازی‌ قیمت سیمان در روز‌های گذشته بوده است.

دیروزبیشتر متقاضیان دستور‌های خود را بین 400 تا 450 تومان تنظیم کرده بودند در حالی که قیمت در نظر گرفته شده از سوی فروشنده 750 تومان برای هر سهم بود.