تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲

رئیس پلیس راه استان ایلام از بازگشایی جاده ایلام - مهران خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ رضا همتی‌زاده شامگاه جمعه ۷ شهریور اظهار کرد: جاده اصلی ایلام به سمت مهران به منظور عملیات عمرانی (راه‌سازی) در منطقه صالح‌آباد از صبح روز چهارشنبه هفته جاری مسدود شد.

وی افزود: با توجه به انجام عملیات و تردد رانندگان در مسیر جایگزین ایلام - جاده قدیم صالح‌آباد سه‌راهی ماربره و ایلام - ملکشاهی عصر امروز این محور بازگشایی شد.

رئیس پلیس راه ایلام به رانندگان توصیه کرد به علت وجود کارگاه‌های راه‌سازی و تردد بالای مسیر ایلام - مهران، احتیاط و صبر و حوصله در رانندگی لازمه سفر ایمن است.

همتی‌زاده گفت: با توجه به افزایش چشمگیر تردد وسایل نقلیه در محورهای برون‌شهری، رانندگان با پرهیز از هر گونه عجله و شتاب بی‌مورد و توجه به توصیه‌های پلیسی برای پیشگیری از وقوع تصادفات دلخراش رانندگی کنند.

شهرستان مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد و مرز بین‌المللی مهران در ۱۱ کیلومتری این شهر مهم‌ترین کانون تردد زائرین عتبات عالیات است. هر سال بیش از ۳ میلیون زائر از این مسیر به شهرهای مذهبی عراق سفر می‌کنند که بخش قابل توجهی از این زائران در ایام منتهی به اربعین از مرز مهران تردد می‌کنند.

تعریض و بهسازی جاده ایلام - مهران در ۲ سال اخیر با توجه به افزایش حجم سفرهای زائرین اربعین در دستور کار مسئولان قرار گرفته و با اتخاذ تدابیر مناسب و اختصاص اعتبار از سوی دولت، بخش‌هایی از این مسیر در این مدت تعریض شده و عملیات تعریض بخش‌های دیگری نیز از این جاده در دست انجام است.