بورس تهران امروز دوشنبه دهم شهریورماه اولین روز کاری هفته را با رشد ۲۴ هزار و ۲۰۵ واحدی آغاز و البته کمتر از یک ساعت بعد نزدیک به پنج هزار واحد افت کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، در معاملات امروز بازار سرمایه تا ساعت ۱۰:۲۰ شاخص کل بورس با ۲۴ هزار و ۲۰۵ واحد رشد رقم یک میلیون و ۷۴۲ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۱۵۸۹ واحد افت به رقم ۴۶۵ هزار و ۳۶۷ واحد رسید. معامله‌گران امروز تا این ساعت یک میلیون و ۳۹۳ هزار معامله به ارزش ۱۵۶ میلیارد و ۲۸۴ میلیون ریال انجام داده‌اند. هر چند در ساعت ۱۰:۴۵ رشد شاخص به زیر ۲۰ هزار واحد افت کرد. 

فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندر عباس، پالایش نفت تهران و معدنی و صنعتی گل گهر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

 فرابورس نیز با ۱۵۱ واحد افزایش رقم ۱۸ هزار و ۳۱۲ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار ۴۳۳ هزار و ۵۷۴ معامله انجام داده‌اند که ۳۹ میلیارد و ۳۵۵ میلیون ریال ارزش داشت.

هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، سنگ آهن گهرزمین، سهامی ذوب آهن اصفهان، بیمه پاسارگاد، صنایع ماشین‌های اداری ایران و مدیریت انرژی امید تابان هور نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

برچسب‌ها