بورس تهران امروز سه‌شنبه یازدهم شهریورماه را کاهشی به پایان رساند. شاخص کل در ساعات پایانی با ۴۳ هزار و ۲۹۴ واحد کاهش بر مکان یک میلیون و ۶۸۴ هزار واحد جاخوش کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، در معاملات امروز بازار سرمایه تا ساعت ۱۲:۳۰ شاخص کل بورس با ۴۳ هزار و ۲۹۴ واحد افت رقم یک میلیون و ۶۸۴ هزار واحد را بر روی نماگر اصلی بازار به ثبت رساند. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۶۵۱۵ واحد کاهش به رقم ۴۵۵ هزار و ۹۹۰ واحد رسید. معامله‌گران امروز یک میلیون و ۱۱۵ هزار معامله به ارزش ۱۰۲ میلیارد و ۲۹۵ میلیون ریال انجام داده‌اند.

سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران و معدنی و صنعتی گل گهر و مخابرات ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

 فرابورس نیز با ۳۷۰ واحد کاهش رقم ۱۷ هزار و ۷۸۸ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار ۴۰۱ هزار و ۳۲۷ معامله انجام داده‌اند که ۳۰ میلیارد و ۸۷۳ میلیون ریال ارزش داشت.

سنگ آهن گهرزمین، پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی تندگویان، سهامی ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی زاگرس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.