معصومه ابتکار با بیان اینکه ما اعتقاد به فقه پویا و بهره‌گیر از اجتهاد برای پاسخگویی به مسائل در قالب شرع مقدس داریم، به حکم صادرشده برای قاتل رومینا اشرفی که پدر اوست واکنش نشان داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در نشست خبری ارائه گزارش اقدامات ۳ سال گذشته این معاونت که به مناسبت هفته‌ دولت برگزار شد، درخصوص قتل فرزند توسط پدر گفت: بعد از قتل رومینا لایحه‌ای تنظیم کردیم و برای دولت فرستادیم و در کمیسیون لوایح یک جلسه برای آن مطرح شد و به دلیل ماهیت قضایی موضوع این لایحه، حدود یک ماه است به قوه قضائیه ارسال شده و ما همچنان پیگیر موضوع هستیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره‌ صدور حکم ۹ سال حبس برای پدر رومینا اشرفی اظهار کرد: انتظار عمومی مردم این است که حکم صادر شده از استحکام بیشتری برخوردار باشد چراکه افکار عمومی در  این موضوع جریحه‌دار شده و به نظر می‌رسد انتظارات افکار عمومی برآورده نشده است.

ابتکار ادامه داد: ما در این زمینه لایحه تشدید مجازات قتل فرزند توسط پدر را به صورت خارج از نوبت به دولت ارائه دادیم و سپس این لایحه به قوه قضائیه رفت و باید قوه‌ قضائیه هرچه سریع تر به آن رسیدگی کند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور تاکید کرد: فقها و دانشمندان به این مساله بپردازند چراکه ما اعتقاد به فقه پویا و بهره‌گیر از اجتهاد برای پاسخگویی به مسائل در قالب شرع مقدس داریم و در نشست‌های فقهی حقوقی معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در قم به این موضوع نیز پرداخته خواهد شد.

به گفته‌ ابتکار، علت ایجاد تناقضات در این لایحه این است که تقاضای قصاص باید از سمت ولی دم باشد و در این موارد ولی دم خود پدر است و معاونت امور زنان و خانواده همچنان پیگیر این لایحه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: سرنوشت لایحه‌ «مجازات پدر در صورت قتل عمد فرزند» چه شد؟

برچسب‌ها