زنگ سال تحصیلی جدید با همه ابهامات درباره نحوه آموزش و تشکیل کلاس‌های حضوری و مجازی صبح امروز با حضور رئیس پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در مدرسه خیرساز، دکتر «محمدرضا حافظی» برای دانش آموزان تکه دهم پایتخت نواخته شد.

همشهری آنلاین/ بهاره خسروی : این مراسم  با حضور«حسن ملکی» رئیس پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش ، «محمدعلی ارغوانی» مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۰ ، «محمد باصری سعدی» معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۰ ،«سیاوش فتح الهی» شهردار ناحیه ۳ منطقه ۱۰ و  جمعی ازمعاونان شهری و فرهنگی پازل دهم پایتخت و «شهره حافظی» دختر مرحوم «محمدرضا حافظی» برگزار شد. 


در این مراسم رئیس پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به خدمات مرحوم دکتر «محمدرضا حافظی» خیر مدرسه ساز کشور و تبریک آغاز سال تحصیلی افزود:« بیماری «کووید ۱۹ » بیماری جهانی است که مشکلات و تبعات آن دامن گیر همه مردم دنیا شده است. من هم به عنوان یک پدر و پدر بزرگی که نوه و فرزندان در حال تحصیل دارد، مانند همه اولیاء دغدغه تحصیل فرزندانم را در مدرسه در این روزهای خاص دارم. امیدواریم با فضل و عنایت الهی این ویروس هرچه سریعتر ناتوان شود و از بین برود.»

ملکی به اهمیت نقش خانواده و مدرسه برای گذر از بحران روزهای کرونایی و دوام برنامه های آموزشی تاکید کرد و گفت:« در این روزها خانه ها به مدرسه تبدیل شدند و در واقع این خانواده ها هستند که نقش معلم را برای فرزندان ایفا می کنند. پس حضور آنها در مدرسه و داشتن ارتباط مستمر با مسئولان و کادر آموزشی امری واجب و ضروری است. در واقع با همدلی و همراهی خانه و مدرسه باید برای پیشرفت و اعتلای جامعه تلاش کرد هر چند اولویت با حضور دانش آموزان در مدارس است. اما با این اوصاف نباید از نقش تربیتی و آموزشی خانواده ها در این روزهای کرونایی غافل بود.»


«شهره حافظی» دختر مرحوم «محمدرضا حافظی » از دیگر مهمانان حاضر در مراسم آیین بازگشایی سال تحصیلی در مدرسه محمدرضا حافظی بود. او به اهمیت مدرسه سازی در رشد و اعتلای فرهنگ و دانش کشور اشاره کرد و یادآور شد:« سال گذشته، سال تلخ و غم انگیزی برای جامعه فرهنگی کشور بود، هر سال پدرم در ابتدای سال تحصیلی با قلب بزرگ در کنار میز و نیمکت های کوچک مدرسه و دانش آموزان می نشست و اسباب و انبساط خاطر آنها را فراهم می کرد. اما متاسفانه امسال در جمع ما حضور ندارد. می دانم که روح پدرم همیشه در فضای آموزشی همراه دانش آموزان است و تک تک نهادهای  فرهنگی و علمی که پدرم پایه گذار آن بود روزی ثمرات ارزشمندی را به جامعه و پیشرفت و آبادانی کشور هدیه می کند.»

«محمد علی ارغوانی » مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۰  هم در پیامی بازگشایی مدارس به خانواده ها و کادر فرهنگی و دانش آموزان و اولیای مدرسه را تبریک گفت و به رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و افزود:« اولیاء مدرسه حتما به موضوع فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی توجه خاصی داشته باشند.چون قبل از آموزش، اصل سلامتی  وتندرستی معلمان فرهیخته ودانش آموزان است.»