فرمانده سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز در استان قزوین از آزادسازی ۱۷ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد به همت سپاه، خیرین و دادگستری این شهرستان خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ محمداسماعیل طاهرخانی بااعلام این مطلب افزود: به همت خیرین، سپاه البرز و دادگستری شهرستان البرز و با جمع‌آوری مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال، ۱۷ نفر از زندانیان غیر عمد این شهرستان آزاد شدند. کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد موجب بقا و حفظ بنیان خانواده‌ها می‌شود که باید بیش از پیش از سوی خیران و نیکوکاران مورد توجه قرار گیرد.

سرهنگ طاهرخانی گفت: یکی از فضیلت‌های انسانی، احسان و نیکی کردن به هم‌نوع بوده و کسی که اهل بخشش باشد، درهای بهشت به روی او باز است. اندیشه نوع‌دوستی و کمک به هم‌نوع به‌عنوان یک فرهنگ عمومی در بدنه ملت ما نهادینه شده است و می‌توان این فرهنگ را در عمق باورهای دینی مردم به‌ وضوح مشاهده کرد.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) شهرستان البرز کمک به نیازمندان را صدقه و حسنه دانست و گفت: یاری‌ رساندن به گرفتاران در بند و زندانیان غیر عمد که در سختی زندگی گرفتار شده‌اند، صدقه و حسنه بوده و خداوند متعال به واسطه کارهای نیک، سیئات فرد کمک‌کننده را محو می‌کند.

وی در انتها از تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های دادگستری و ستاد دیه شهرستان قدردانی کرد و گفت: بی‌تردید دوری از آزادسازی زندانیان غیرعمد، کانون خانواده‌هایی که سرپرست آنان به دلایلی همچون بدهی دیه یا مشکلات مالی در حبس به سر می‌برند را تهدید می‌کند.