رئیس کل دادگستری استان کرمان از انهدام یک باند فساد اقتصادی در حوزه توزیع آرد و نهاده‌های دامی و دستگیری ۳ متهم در جنوب کرمان خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یدالله موحد، از کشف و انهدام یک باند فساد اقتصادی در حوزه توزیع آرد و نهاده‌های دامی شرکت‌های عشایری و اتحادیه‌های روستایی جنوب استان کرمان خبر داد و گفت: در این رابطه ۳ متهم شامل رئیس و کارمند یک شرکت و مسئول فروش یک کارخانه تولید آرد بازداشت شده‌اند و در خصوص سایر متهمان، پرونده تحقیقات تکمیلی در حال انجام است.

وی با اشاره به این‌که این افراد به اتهام پولشویی، اختلاس، تحصیل مال نامشروع از طریق شبکه‌ای و پولشویی تحت پیگرد قضایی قرار گرفته‌اند، بیان کرد: دستگاه قضایی در برخورد با مفاسد اقتصادی هیچ خط قرمزی ندارد و با افراد در هر پست و جایگاهی بدون چشم پوشی برخورد می‌کند.

موحد تصریح کرد: این شبکه با استفاده از دریافت حواله‌های دولتی تخصیصی به عشایر و روستائیان و نانوایان و فروش آنها به شبکه‌های دلال در بازار آزاد با استفاده از جعل اسناد در ۶ سال گذشته بالغ بر ۲ میلیون و ۲۵۲ هزار و ۸۴۰ کیلوگرم آرد و ۶۹۸ هزار و ۲۶ کیلوگرم نهاده‌های دامی یارانه‌ای عشایر و روستائیان را وارد بازار آزاد کرده و حقوق عشایر و روستائیان را تضییع کرده‌اند. گردش وجه حاصل از فروش خارج از شبکه آرد و نهاده‌های دامی یارانه‌ای این شبکه در مجموع بالغ بر ۳۸ میلیارد ریال بوده است.  

وی از ورود به موقع مقامات قضایی در جنوب استان و همچنین مجاهدت‌های خاموش پاسداران گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه استان کرمان قدردانی کرد.