تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳

شهردار بندر کیاشهر گفت: ساحل خزر در منطقه پل چوبی تا پیست موتورسواری بندر کیاشهر در استان گیلان به همت دوستداران طبیعت و علاقه‌مندان محیط زیست از زباله پاکسازی شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالرضا سلیمانی با اشاره به اینکه این اقدام ارزشمند با شعار حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی و پیوند دهنده نسل امروز با نسل فرداست انجام شده افزود: جمعی از حامیان محیط زیست، ورزشکاران و کوهنوردان هیات کوهنوردی آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر در شرق گیلان در پاکسازی سواحل بندرکیاشهر شرکت داشتند.

وی ترویج فرهنگ پاکسازی محیط زیست را از اهداف این طرح خودجوش دانست و اظهار داشت: مشارکت عمومی در پاکیزه نگه داشتن و حفظ محیط زیست نقشی موثر دارد. سلیمانی در ادامه با اشاره به تولید روزانه ۲۵ تا ۳۰ تن زباله در این منطقه یادآور شد: این زباله ها به صورت غیر اصولی در منطقه کاجستان از مناطق طبیعی و گردشگری بندرکیاشهر دفع می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه انباشت غیر اصولی زباله های صنعتی و  خانگی  طبیعت این منطقه را با تهدید روبرو کرده  بیان کرد: فرهنگ حفظ محیط زیست باید در جامعه ارتقاء یابد ، ضمن آنکه از مسافران و گردشگران انتظار می‌رود از رها کردن زباله در مناطق تفریحی و گردشگری این منطقه خودداری کنند.