به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی متقیان رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: صبور بودن یکی از ویژگیهای مهم معلمان مدارس استثنایی است که اگر اینگونه نباشد، ادامه کار برای معلمان سخت خواهد بود. اولین خیران مدارس استثنایی معلمان این مدارس هستند، زمانیکه این گونه مدارس نیاز به کمک پیدا میکنند اولین کمکها و واریزیها از سوی معلمهای همان مدارس انجام میشود.
وی ادامه داد: هزار و ۴۵۰ دانشآموز استثنایی در مدارس استثنایی استان تحصیل می کنند، در حال حاضر مشکل خاصی بابت کمبود معلمان در این مدارس وجود ندارد اما در شرایط ایدهآل نیز نیستیم و اگر بخواهیم به شرایط مطلوب دست پیدا کنیم، باید ۴۰ معلم به این مدارس اضافه شود که این نیروها در حوزه آموزشی، توانبخشی، تربیتبدنی و بهداشت باید باشند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی تصریح کرد: در حال حاضر در تمام مدارس استان بیش از سه هزار دانشآموز استثنایی وجود دارد که در خصوص فضاهای آموزشی کمبودی وجود ندارد اما در حوزه فضاهای توانبخشی، تربیت بدنی و... با کمبود فضا مواجه هستیم.
متقیان اظهار کرد: سرانه مدارس استثنایی در استان به تعداد دانشآموزان ۱۰ متر مربع است، استاندارد بینالمللی در خصوص فضاهای آموزش استثنایی ۲۸ متر مربع است که با این آمار فاصله داریم و باید فضاهای مربوطه افزایش پیدا کند.
وی ادامه داد: میانگین مدارک تحصیلی معلمان مدارس استثنایی از معلمان عادی بالاتر است، بیشترین مدارک تحصیلی معلمان مدارس استثنایی، رشته روانشناسی است که در این رشته گرایشهای مختلفی وجود دارد.