بورس تهران امروز سه‌شنبه ۱۸ شهریورماه را نیز همانند روزهای گذشته با افت آغاز کرد. شاخص کل بازار سرمایه در ساعات ابتدایی با ۳۲ هزار و ۱۷۴ واحد کاهش به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد بازگشت.

به گزارش همشهری آنلاین، در معاملات امروز بازار سرمایه تا ساعت ۱۰:۲۶ شاخص کل با ۳۲ هزار و ۲۴۹ واحد افت رقم یک میلیون و ۵۷۴ هزار واحد را بر روی نماگر اصلی بازار به ثبت رساند. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۳۴۷۵ واحد کاهش به رقم ۴۳۳ هزار و ۳۶۷ واحد رسید. معامله‌گران امروز ۱۶۰ هزار و ۸۳۸ معامله به ارزش ۱۳ میلیارد و ۲۰۳ میلیون ریال انجام داده‌اند.

 صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌گذاری غدیر، گسترش نفت و گاز پارسیان، معدنی و صنعتی گل گهر و توسعه معادن و فلزات نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

 فرابورس نیز با ۲۴۸ واحد کاهش رقم ۱۶ هزار و ۷۲۵ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار ۱۸۵ هزار و ۴۳۳ معامله انجام داده‌اند که ۳۷ میلیارد و ۹۷ میلیون ریال ارزش داشت.

پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی مارون، سنگ آهن گهر زمین، تولید نیروی برق دماوند، مدیریت انرژی امید تابان هور، پتروشیمی تندگویان و پتروشیمی زاگرس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.