مدافع آبی‌ها با بردن گوشی همراه خود سر جلسه و انتشار یک استوری در مورد برگزاری آزمون دکتری جنجال به پا کرده بود. ماجرایی که با واکنش شدید سازمان سنجش هم روبه رو شد.

به گزارش همشهری آنلاین، همین چند وقت پیش بود که حضور سیاوش یزدانی در آزمون کنکور دکتری سال ۹۹ حاشیه‌ساز شد. مدافع آبی‌ها با بردن گوشی همراه خود سر جلسه و انتشار یک استوری در مورد برگزاری این آزمون جنجال به پاکرده بود. ماجرایی که با واکنش شدید سازمان سنجش هم روبه رو شد و این سازمان اعلام کرد که یزدانی بعد از اعلام نتایج حتی اگر پذیرفته هم شود از حضور در دانشگاه محروم خواهد شد.

با این حال اما با منتشر شدن کارنامه دکترای مدافع استقلال، ‌یزدانی در واقع زحمت سازمان سنجش را کم کرد. مدافع آبی‌ها در آزمون دکتری با کسب نمره عجیب منفی ۱۷۱ خیال سازمان سنجش را از نپذیرفتنش در این آزمون کاملا راحت کرد.

توضیحات سیاوش یزدانی ساعاتی پس از ایجاد حاشیه در جلسه کنکور دکتری

یزدانی در میان ۱۵۷۰ شرکت کننده در آزمون رشته امتحانی (مدیریت ورزشی - مدیریت بازاریابی در ورزش) رتبه ۱۵۳۷ را به دست آورد و در هیچ یک از دانشگاه‌های دولتی، آزاد،‌ غیرانتفاعی، خودگردان و ... پذیرفته نشد.

مدافع استقلال برای مجاز به انتخاب شدن در این آزمون تنها کافی بود تا فقط و فقط چند تست را پاسخ ندهد! از میان ۱۵۷۰ داوطلب رشته آزمون ۱۴۵۲ نفر مجاز به انتخاب رشته شده‌اند. یعنی چیزی حدود ۹۳ درصد داوطلبینی که در آزمون شرکت کرده‌اند.  

سیاوش یزدانی که کارشناسی ارشد خود را با معدل ۱۲.۷۹ از موسسه غیرانتفاعی سناباد - گلبهار اخذ کرده است در پاسخ به سئوالات استعدادهای تحصیلی آزمون دکتری نمره عجیب ۲۳.۳۲- درصد را دریافت کرده است. نمره زبان انگلیسی این استقلالی هم در کنکور دکتری منفی ۱۰ درصد شده است. او فقط در مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد موفق به دریافت نمره بالاتر از صفر شده و ۳.۳۳ درصد نمره را دریافت کرده است.

یزدانی بعد از حواشی به وجود آمده در خصوص حضورش در جلسه آزمون با انتشار پستی در اینستاگرام خود، از حاشیه‌سازان خواسته بود که دست از این اقدامات علیه ورزشکاران تحصیل‌کرده بردارند و اجازه بدهند تا ورزشکاران هم در این مسیبر درست رو به جلو حرکت کنند! چرا که ورزش این مملکت به ورزشکاران تحصیل‌کرده هم نیاز دارد.