تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷

مشگین‌شهر بیشترین بافت فرسوده فضای آموزشی را در استان اردبیل دارد و بیشتر دانش‌آموزان این شهرستان به صورت دوشیفت در حال تحصیل هستند.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، رئیس آموزش و پرورش مشگین‌شهر با اشاره به ضرورت نوسازی و توجه مسئولان به بافت‌های فرسوده آموزشی در شهرستان مشگین‌شهر عنوان کرد: مشگین‌شهر از نظر فضای آموزشی فرسوده‌ترین فضاهای آموزشی را در استان اردبیل دارد و اقداماتی که برای حل این مشکل صورت گرفته کافی نبوده است.

رضا نوری‌زاده با بیان این که هفت فضای آموزشی جدید در مشگین‌شهر ساخته شده که امسال به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: این مدارس تازه‌ساخت تأثیر بسزایی در کاهش تراکم دانش آموزان در مدارس خواهد داشت.

وی با اشاره به وضعیت آموزش مجازی و سطح دسترسی دانش‌آموزان به شبکه شاد در مشگین‌شهر بیان کرد: با توجه به اینکه در سال تحصیلی گذشته ۸۵ درصد از دانش‌آموزان شهرستان به آموزش در فضای مجازی به خصوص شبکه شاد دسترسی داشتند، امسال به کمک خیران و تعدادی از معلمان توانستیم با تهیه گوشی و تبلت دانش‌آموزی سطح دسترسی دانش آموزان به شبکه شاد را به ۱۰۰ در صد برسانیم.

نوری‌زاده ادامه داد: مشکل دسترسی به اینترنت در ۲۷ روستای شهرستان مشگین‌شهر نیز با همکاری اپراتورهای تلفن همراه و اداره آموزش و پرورش رفع شد.