مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: صبح امروز محیط‌بان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شمیرانات در درگیری با شکارچی غیرمجاز مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط ‌عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، سعید محمودی افزود: ساعت ۷ صبح امروز یک متخلف شکار و صید در منطقه راحت‌آباد این شهرستان با محیط‌بانان درگیر و پس از مجروح کردن یکی از محیط‌بانان از منطقه متواری شد.

وی با بیان اینکه این محیط‌بان در ارتفاعات منطقه از ناحیه پا و شکم مجروح شده است، افزود: بلافاصله هماهنگی‌های لازم با اورژانس و هلال‌احمر برای انتقال این محیط‌بان از ارتفاعات منطقه انجام شد و وی به یکی از بیمارستان‌های استان تهران انتقال یافت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه متخلف در هنگام متواری شدن اسلحه خود را رها کرده و پا به فرار گذاشته است، گفت: هماهنگی‌های لازم برای دستگیری این ضارب متواری انجام شده است و اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

براساس ماده ۶۷۹ قانون مجازات اسلامی هرکس به عمد و بدون ضرورت حیوان حلال گوشت متعلق به دیگری یا حیوانی که شکار آن توسط دولت ممنوع اعلام شده را بکشد یا مسموم کند مجرم به حساب می‌آید.