آرمین رحمت‌پور از استان گیلان مقام نایب‌قهرمانی اولین دوره رقابت‌های شطرنج آنلاین ناشنوایان ایران را کسب کرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر روابط عمومی اداره ورزش و جوانان گیلان چهارشنبه ۱۹ شهریور اظهار کرد: اولین دوره مسابقات شطرنج آنلاین قهرمانی ناشنوایان کشور یادواره شهدای مدافع سلامت با کسب یک مدال نقره و مقام نایب قهرمانی همراه بود. در جریان این رقابت ها با حضور ۴۵ شطرنجباز از استان‌های مختلف کشور در دو بخش بانوان و آقایان، آرمین رحمت‌پور ورزشکار شایسته گیلانی توانست در بخش آقایان مقام نایب‌قهرمانی را کسب کند.

مرتضی ورزلدوست افزود: در رقابت‌های شطرنج آنلاین ناشنوایان کشور و در بخش آقایان، ۱۹ شطرنجباز با هم به رقابت پرداختند که در نهایت ورزشکاری از اصفهان به مقام قهرمانی دست یافت و آرمین رحمت‌پور از گیلان روی سکوی نایب‌قهرمانی قرار گرفت تا مدال نقره این دوره از مسابقات را بر گردن بیاویزد و ورزشکاری از کهگیلویه و بویراحمد نیز سوم شد. در رقابت‌های بخش بانوان نیز که با حضور ۲۶ شطرنجباز انجام شد، ورزشکارانی از استان‌های تهران، لرستان و اصفهان به ترتیب اول تا سوم شدند.  

گیلان از استان‌های مطرح شطرنج کشور است که همواره در مسابقات داخلی و بین‌المللی شطرنجبازان این استان حضور داشته و مقام‌های ارزشمندی را کسب کرده‌اند. همایون توفیقی، امیررضا پوررمضانعلی، آرش طاهباز و سیدخلیل موسوی از جمله شطرنجبازان مطرح استان گیلان هستند.