تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱

یک متخصص پیوند عضو اعلام کرد اگر کارگر اهوازی آسیب‌دیده در دکل حفاری ۲ تا ۶ ساعت بعد از حادثه به تهران یا استان‌های همجوار اعزام می‌شد، پزشکان می‌توانستند دست او را پیوند بزنند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، روز سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۹۹ در پی حادثه ناگوار در دکل حفاری ۵۶ فتح در تنگ بیجار، منطقه مرزی میمک واقع در استان ایلام، یک کارگر اهوازی از ناحیه دست و سر آسیب دید. مسئولان با بی‌توجهی، وی را در بیمارستان رها کردند و اقدامی برای اعزام و درمان به‌موقع کارگر انجام ندادند.

پس از اطلاع‌رسانی به خانواده‌ کارگر آسیب‌دیده، آنها از اهواز به ایلام آمدند و کارگر را به تهران اعزام کردند. پس از گذشت ۳ روز از بی‌توجهی مسئولان و پیمانکار دکل حفاری برای اعزام و درمان به‌موقع، وی در بیمارستانی در تهران بستری شد و در بیمارستان به منظور جلوگیری از عفونت، دست کارگر قطع شد.

به گفته‌ خانواده کارگر، یکی از متخصصان پیوند اعضا در خصوص قطع دست کارگر گفته است اگر ۲ یا ۶ ساعت بعد از بروز حادثه، کارگر به تهران یا استان‌های همجوار اعزام می‌شد، پیوند دست انجام می‌گرفت و ناچار به قطع دست کارگر نمی‌شدیم.

فاطمه فرج‌پور، همسر کارگر اهوازی اظهار کرد: پیگیری نکردن به‌موقع دکل حفاری منجر به قطع دست همسرم شد. ۶ ساعت بعد از وقوع حادثه، ما را در جریان قرار دادند. همسرم به‌شدت از ناحیه سر و دست آسیب دیده. او دیگر قادر به کار کردن نیست. چه کسی پاسخگوی این بی‌توجهی است؟

یکی از کارگران دکل حفاری گفت: در هنگام وقوع حادثه، مسئولان شرکت بسیار دیر وارد عمل شدند و اجازه ندادند که به خانواده او اطلاع دهیم. همین موضوع سبب شد که دست کارگر قطع شود. کار کردن در این دکل حفاری بسیار سخت است و هر آن ممکن است شاهد چنین حوادثی باشیم. می‌طلبد برای جلوگیری از این قبیل حوادث امکانات لازم برای انتقال مهیا باشد.

اکنون خانواده این کارگر اهوازی از دستگاه قضایی، مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس خواستار رسیدگی به این موضوع و برخورد با خاطیان هستند.