تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷

انتشار بوی نامطبوع شبانه‌روزی در شهر بهار در استان همدان نه‌تنها سلامت شهروندان را به خطر انداخته، بلکه آسایش و آرامش مردم را هم سلب کرده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، امام جمعه بهار در شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهار استان همدان گفت: مهمترین مشکل محیط زیست این شهرستان، انتشار بوی نامطبوع به صورت شبانه‌روزی است.

حجت‌الاسلام علی ارزنده افزود: چگونه محیط زیست در مورد آب شدن یخ‌های قطبی و از بین رفتن لایه اوزون اظهار نظر می‌کند، اما مسئله ملموس در شهر بهار حل نمی‌شود. چگونه است که تعطیلی کارخانه هپکو با آن عظمت و نیروی انسانی بالا، توجیه‌پذیر است، ولی تعطیلی کارخانه‌هایی در شهرک صنعتی بهاران که چند نفر از آن سود می‌برند توجیه پذیر نیست؟

رئیس محیط زیست شهرستان بهار نیز گفت: توسعه شهر بهار به‌ویژه شهرک صنعتی بهاران که در سال‌های گذشته از دستگاه‌های متولی و طبق ضوابط وقت مجوز دریافت کرده‌اند، مشکل آلایندگی و بوی متعفن در شهر بهار به ویژه شهرک فرهنگیان بهار را به وجود آورده است.

معصومه پارچیان با بیان این که طرح توسعه شهر بهار اشتباه بوده است، اضافه کرد: عمده بو از شهرک صنعتی بهاران از دو واحد اسیدسازی و یک واحد کاغذسازی و گاهی کشتارگاه‌های صنعتی دام و طیور است. متأسفانه بو، دستگاه سنجش ندارد و در پایش واحدها نمی‌توانیم میزان آلایندگی آنها را بررسی کنیم. طبق آخرین مصوبه، واحدهای آلاینده تا سه ماه دیگر باید سیستم پایش آنلاین نصب کنند.