تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰

مدیر کل گمرک استان ایلام گفت: مرز بین‌المللی مهران که پیش از این روزهای یکشنبه و چهارشنبه فعال بود، با رایزنی‌های استاندار ایلام و موافقت مقام‌های عراقی به روال عادی (تمام روزهای کاری هفته) بازگشت.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، روح‌الله غلامی روز یکشنبه ۲۳ شهریور اظهار کرد: پیش از این، با موافقت طرف عراقی، این مرز فعالیت خود را از ۲ روز در هفته به ۴ روز افزایش داده بود که از این هفته فعالیت تجاری در این مرز در تمام روزهای هفته برای صادرات کالاها برقرار خواهد بود.

وی افزود: به این ترتیب، تجار در تمام روزهای هفته می‌توانند مراودات تجاری خود با طرف عراقی را انجام دهند.

مدیر کل گمرک استان ایلام یادآور شد: در هر روز کاری، ۲۵۰ کامیون از طرف عراق برای انتقال کالاهای تجار به عراق وارد محوطه پایانه مرزی مهران می‌شوند.

به گفته غلامی، اقلام خوراکی، مصنوعات پلاستیکی، شیشه، قطعات و محصولات خودرویی، فولاد، سرامیک، کاشی و مصالح ساختمانی از جمله موارد صادارتی تجار ایرانی از گمرک مهران به آن‌سوی مرز است.

فعالیت تجاری مرز مهران به مدت حدود ۴ ماه از زمان شیوع کرونا متوقف شده بود.

شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد، نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.