بازار سرمایه امروز دوشنبه ۲۴ شهریورماه را با رشد آغاز کرد و شاخص کل با افزایش ۲۲ هزار و ۵۴۹ واحد وارد کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد شد.

به گزارش همشهری آنلاین، در معاملات امروز بازار سرمایه تا ساعت ۱۰:۱۹ شاخص کل با ۲۲ هزار و ۵۴۹ واحد رشد رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد را بر روی نماگر اصلی بازار به ثبت رساند. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۶۱۶ واحد کاهش به رقم ۴۲۲ هزار و ۵۳۱ واحد رسید. معامله‌گران امروز تا این ساعت ۵۸۶ هزار و ۵۳۰ معامله به ارزش ۴۵ میلیارد و ۸۷۵ میلیون ریال انجام داده‌اند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گل گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، پتروشیمی پارس و توسعه معادن و فلزات نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

فرابورس نیز با ۱۱۰ واحد افزایش رقم ۱۶ هزار و ۸۹۳ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار تا این ساعت ۱۹۷ هزار و ۹۶۵ معامله انجام داده‌اند که ۱۲ میلیارد و ۷۱۸ میلیون ریال ارزش داشت.

پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی مارون، فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی تندگویان، شرکت آهن و فولاد ارفع و فرابورس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند. همچنین بانک دی نیز بیشترین تاثیر منفی را بر روی این بازار داشت.