به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، مصطفی معینی گفت: خطوط ریلی معمولاً پس از گذشت چند سال و عبور و مرور قطارهای باری و مسافری متعدد، دچار استهلاک میشوند که بسته به میزان استفاده از هر مسیری، باید روسازی ریلی اعم از ریل، تراورس، بالاست و … اصلاح و نوسازی شوند.
وی افزود: مسیر راه آهن تهران – یزد – کرمان به خصوص بخش راه آهن یزد به کرمان در کیلومتر ۹۴۰ پس از گذشت چندین سال (نزدیک به ۳۰ سال) تا داخل شهر کرمان در کیلومتر ۱۱۰۰، دچار خرابیهای متعدد شده بود و نیاز به یک بازسازی و نوسازی کامل داشت تا هم ایمنی راه آهن افزایش و سوانح ریلی کاهش یابد و هم سرعت قطار در این مسیر بیشتر شده و راحتی و ایمنی به همراه کاهش زمان مسافرت را برای مسافران و صاحبان کالا به همراه داشته باشد.
مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن تصریح کرد: این اقدام در شهریور ماه ۹۹ توسط این شرکت آغاز شده و با به کار گیری نیروهای زبده به صورت شبانه روزی با استفاده از امکانات ویژه و منحصر به فرد و ماشین آلات اختصاصی اقدام به انجام این عملیات مهم کرده است.
معینی درباره نحوه بازسازی این محور ریلی پُرتردد خصوصاً برای قطارهای باری اظهار کرد: نحوه بازسازی خطوط به این صورت است که در مدت زمان مشخص کل خطوط در حال بهره برداری و قدیمی باید به صورت روزانه و با متراژ از پیش تعیین شده، جمع آوری و با خطوط جدید و نوساز جایگزین میشود تا سیر قطارهای مسافری و باری بدون توقف و با برنامه ریزی قبلی انجام پذیرد.