به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ علی محمد رجبی افزود: متاسفانه با وجود اپلیکیشن شاد، برخی از معلمان برای آموزش دانش آموزان به دلایلی مثل کندی سرعت، محدود بودن امکانات وغیره از این اپلیکیشن استفاده نمیکنند و اپلیکیشنهای خارجی مثل تلگرام و واتساپ را پیشنهاد کرده یا در کنار آموزش در اپلیکیشن شاد از اپلیکیشنهای خارجی نیز استفاده میکنند و ارسال و دریافت تمرین و آموزش بیشتر را در سایر اپلیکیشنها انجام میدهند.
وی افزود: با توجه به اینکه استفاده از اپلیکیشنهای فیلتر شده نیاز به استفاده از نرمافزارهای عبور از فیلترینگ دارد، به معلمان و مدیران محترم مدارس توصیه میشود از الزام والدین و دانش آموزان برای حضور در کلاسهای مجازی آموزشی تحت شبکههای اجتماعی فیلترشده و خارجی پرهیز کنند.
این مقام انتظامی ادامه داد: استفاده از اپلیکیشنهای شبکههای اجتماعی خارجی فیلتر شده به جهت اینکه برای دسترسی، نیاز به نصب فیلترشکن دارد و این امر دسترسی دانشآموزان را به هر گونه محتوا امکانپذیر میسازد، خطرناک است که میتواند باعث آسیبهای روحی و روانی دانشآموزان شود.
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه امکان ارتباط گیری مجرمان سایبری در اپلیکیشنهای خارجی با دانش آموزان وجود دارد، گفت: ورود و حضور دانش آموزان در اپلیکیشنهای خارجی و عضویت در گروههای مختلف میتواند آسیبهای محتوایی برای دانش آموزان داشته و آنان را در دام مجرمان سایبری و یا اخاذان و زورگیران سایبری گرفتار کند.
سرهنگ رجبی با اشاره به حس کنجکاوی دانش آموزان و اطلاعات محدود آنها از تهدیدات و آسیبهای فضای مجازی به خصوص شبکههای اجتماعی خارجی افزود: احتمال افتادن در دام شیادان و تبهکاران فضای مجازی و آسیبهای روحی و روانی برای آنها دور از انتظار نیست. دسترسی به محتوای غیر اخلاقی و نامناسب از دیگر تهدیدات و آسیبهای اپلیکیشنهای خارجی است که نباید نادیده گرفته شود.
این مقام مسئول توصیه کرد: معلمان تحت هیچ شرایطی با توجه به تهدیدات و آسیبهای شبکههای اجتماعی خارجی فلیترشده نه تنها در این اپلیکیشنها آموزشی برای دانشآموزان ارائه ندهند بلکه حتی این دست اپلیکیشنها را هم به دانشآموزان توصیه نکنند.