تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۳

همشهری آنلاین: گردان‌های شهدای الاقصی شاخه نظامی جنبش فتح به دولت سلام فیاض درباره اعطای امتیازهای بیشتر به کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه امریکا هشدار دادند.

سلام فیاض که پس از برکناری هنیه، نخست وزیر منتخب حماس، از سوی ابومازن، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی به این سمت منصوب شده، قرار است امروز (دوشنبه 27 خرداد) با رایس در رام الله در کرانه باختری رود اردن دیدار کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل پایگاه اینترنتی خبرگزاری قدس از رام الله ؛ گردانهای شهدای الاقصی شب گذشته با انتشار بیانی‌‌ای از عملکرد دولت منتصب سلام فیاض به شدت انتقاد کرد .

گردانهای الاقصی دولت سلام فیاض را به توطئه چینی علیه جنبش فتح و مسئله فلسطین، گفتگوی داخلی گروههای فلسطینی و نیز همسویی و هماهنگی با واشنگتن برای برکناری محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین متهم کرد.

گردانهای الاقصی که بیانیه خود را در آستانه دیدار امروز سلام فیاض با کاندولیزا رایس منتشر کرد، از فیاض خواست از اعطای امتیازهای بیشتر به امریکا خودداری کند و از اصول و مبانی فلسطین و از گفتگوی داخلی میان گروههای فلسطینی که محمود عباس به تازگی خواستار ان شده است، حمایت کند.

گردانهای الاقصی در بیانیه خود یاداور شد بر کسی پوشیده نیست که دولت سلام فیاض تحت حمایت امریکا و غرب با توطئه‌های مختلف تلاش میکند دستاوردهای تاریخی جنبش فتح را که برای بدست آوردن آن بهای سنگینی پرداخت کرده است، نابود کند.

بر اساس این بیانیه، سلام فیاض می‌کوشد تا با حمایتهای بی‌دریغ امریکا و اسرائیل ، جنبش فتح را از صحنه سیاسی خارج کند ، و رژیم جدیدی را جایگزین آن نمایند.

شاخه نظامی فتح به طور مستقیم به نخست وزیر منتصب فلسطین درباره ادامه توطئه علیه مسئله فلسطین، محمود عباس و گفتگوی ملی فلسطین هشدار داد. گردانهای الاقصی تاکید کرد دولت سلام فیاض نباید با اقدامات خود با سرنوشت ملت فلسطین که تحت فشارهای سنگین تحریمهای اسرائیل هستند ، بازی کند.

گردانهای الاقصی در ادامه بیانیه خود از تلاشهای دولت سلام فیاض برای کودتا علیه محمود عباس خبر داد و تاکید کرد ما به سلام فیاض درباره ادامه تلاشهایش در جهت کودتا علیه
رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین هشدار می‌دهیم .در این بیانیه به جزئیات بیشتری درباره کودتا علیه محمود عباس اشاره نشده است .

این گروه مبارز فلسطینی در ادامه دولت سلام فیاض را به غارت و چپاول اموال و دارائیهای
تشکیلات خودگردان فلسطین متهم کرد و به او هشدار داد از این کارها دست بکشد. این گروه افزود افزایش فساد مالی در دولت منتصب فلسطین از علل اصلی تاخیر در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان فلسطین است. در این بیانیه امده است همسویی و همگرایی امنیتی میان دولت سلام فیاض و اسرائیل برای نابودی مقاومت فلسطین شرم اور و تاسف بار است.