سرپرست معاونت حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: به منظور کنترل معاینه فنی خودروها در شهر، نصب دوربین‌های پلاک‌خوان در دستور کار شهرداری قرار دارد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شیما زرآبادی‌پورافزود: در حال حاضر ۲ دوربین پلاک‌خوان در بلوار آیت‌اله خامنه‌ای نصب هستند و تا پایان سال ۹۹ به سامانه سیمفا متصل خواهند شد. ۲ دوربین پلاک‌خوان دیگر نیز خریداری و در سطح شهر نصب خواهد شد. افزایش امنیت شهری و کنترل ترافیک و گستردگی پهنه نظارت از مزیت‌های نصب این دوربین‌هاست و به ایجاد شرایط ایمن‌تر در شهر کمک می‌کند.

با اتصال دوربین‌های پلاک‌خوان به سامانه سیمفا با استفاده از اطلاعات دوربین‌ها و بانک اطلاعات، خودروهای فاقد معاینه فنی جریمه و اعمال قانون خواهند شد. در حال حاضر سالانه ۳۰ هزار خودرو به مرکز معاینه فنی شهید رجایی مراجعه و برگ معاینه فنی دریافت می‌کنند.

شهرداری قزوین ۹۰ دستگاه دوربین نظارت تصویری، ۳۰ دستگاه دوربین‌های ثبت تخلف سرعت و ۶ دستگاه دوربین ثبت عبور از چراغ‌قرمز در سطح شهر قزوین نصب‌کرده است و هم‌اکنون ۳۶ تقاطع هوشمند مرکزی در سطح شهر وجود دارد که تا پایان سال این تعداد به ۴۰ دستگاه می‌رسد.