تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۶:۳۷

علی کهن‌نسب: تیم ملی فوتبال ایران که بسیاری از کارشناس‌ها با توجه به نتیجه بازی با امارات، صعودش از گروه را با تردید می‌نگریستند، توانست با شایستگی سوریه را شکست دهد و به‌عنوان یکی از نمایند‌گان گروه خود، به مرحله دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی راه یابد.

در این مرحله طبق سهمیه‌‌بندی این رقابت‌ها، باید انتظار رویارویی ایران با یکی از تیم‌های استرالیا، کره جنوبی،ژاپن و عربستان را داشته باشیم. رقابت‌‌هایی که با توجه به فرصت 3ماهه تا آغاز آن، زمان مناسبی برای برنامه‌ریزی و آماده‌سازی و حضور مقتدرانه وجود دارد.
تشکیل دیرهنگام تیم ملی، کم‌تجربگی بازیکن‌ها و برگزار نکردن دیدارهای تدارکاتی و مشکلات حاشیه‌ای در مرحله اول این رقابت‌ها، تیم ایران را حتی تا آستانه حذف و ناکامی و آن هم در دیدار با تیم‌هایی چون امارات، سوریه و کویت سوق داد. ولی فاصله نه‌چندان زیاد فوتبال ایران و تجربه اندک تیم‌های این ‌گروه بود که به کمک ایران آمد تا به مرحله بعدی رقابت‌ها راه پیدا کند.


بازی ایران و سوریه، عکس از مهدی زارع

   بازیکنانی چون محسن خلیلی، مسعود شجاعی، غلامرضا رضایی، ابراهیم صادقی، احسان حاج‌صفی و... در میان با تجربه‌های تیم ملی به هماهنگی و اعتماد به نفس خوبی دست پیدا کرده‌اند و با تمرین‌های مستمر و دیدارهای تدارکاتی مناسب، می‌توانند برای رویارویی با تیم‌های قدرتمندی چون استرالیا، کره‌جنوبی، ژاپن، عربستان و ازبکستان آماده باشند.

   به‌دلیل حضور بزرگان آسیا در این مرحله که با بهترین آمادگی و برنامه‌ریزی برای شرکت در رقابت‌های جام‌جهانی به مصاف ایران خواهند آمد، باید خیلی زود پیروزی صعود از این مرحله را فراموش و از تجربه‌های آن برای رویارویی با حریفان استفاده کنیم تا با گذر از این مرحله دشوار، برای چهارمین بار حضور در جام‌جهانی را جشن بگیریم.