بورس تهران امروز دوشنبه ۷ مهرماه را با افتی بسیار سنگین آغاز کرد و در بیست دقیقه اول حدود ۳۰ هزار واحد نزول کرد و در پایان شاخص کل با کاهش ۵۴ هزار و ۹۵۵ واحد بر عقربه یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحد متوقف شد.

به گزارش همشهری آنلاین، در معاملات امروز بازار سرمایه تا ساعت ۱۲:۳۰ شاخص کل با ۵۴ هزار و ۹۵۵ واحد افت رقم یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحد را بر روی نماگر اصلی بازار به ثبت رساند. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۵۳۸۴ واحد منفی به رقم ۴۰۲ هزار و ۲۶۷ واحد رسید. معامله‌گران امروز ۲۳۷ هزار و ۶۸۰ معامله به ارزش ۲۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون ریال انجام داده‌اند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گل گهر، س. نفت و گاز و پتروشیمی تامین، فولاد کاوه جنوب کیش و پالایش نفت اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

فرابورس نیز با ۳۸۸ واحد کاهش رقم ۱۷ هزار و ۵۶۱ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار ۵۲۸ هزار و ۸۰۴ معامله انجام داده‌اند که ۲۵ میلیارد و ۶۲۵ میلیون ریال ارزش داشت.

پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی مارون، پتروشیمی زاگرس، بانک دی، سنگ آهن گهر زمین و سهامی ذوب آهن اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند. همچنین سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات بیشترین تاثیر مثبت را بر این بازار داشت.