تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۲

کریم اعظمی: حبیب کاشانی دوشنبه شب در گفت‌وگوی تلفنی با یکی از بخش‌های خبری سیما از پذیرفته شدن استعفایش توسط رئیس سازمان ورزش خبر داد

ولی علی سعیدلو رئیس هیأت‌مدیره پرسپولیس در تازه‌ترین مصاحبه‌اش از استعفای مدیرعامل ابراز بی‌اطلاعی کرد تا گمانه‌زنی رسانه‌ها و پخش اخبار ضدونقیض در مورد این باشگاه همچنان ادامه داشته باشد.

کاشانی ظهر روز دوشنبه در جلسه‌ای 2ساعته با علی‌آبادی در مورد آخرین وضعیت باشگاه و مشکلات پرسپولیس با او صحبت کرد و با ابراز گلایه و نگرانی از شرایط به‌وجود آمده در اقدامی غیرقابل پیش‌بینی استعفا داد.

کاشانی در مصاحبه‌های مختلف از پذیرفته شدن استعفایش خبر داد ولی گویا هیأت‌مدیره پرسپولیس با جدایی مدیرعامل مخالف است.

سعیدلو: با استعفای کاشانی مخالفت کردیم

رئیس هیأت‌مدیره پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر خبر استعفای کاشانی را تکذیب کرد و گفت: «طبق اساس‌نامه باشگاه، مدیرعامل در صورتی‌که تصمیم به استعفا بگیرد باید متن استعفانامه خود را تسلیم هیأت‌مدیره باشگاه کند. از آنجا که هنوز کاشانی رسماً استعفای خود را به من و دیگر اعضای هیأت‌مدیره تحویل نداده، نمی‌توانم اظهارنظر خاصی داشته باشم، البته در جلسه دوشنبه‌شب این موضوع مطرح شد و اعضا با استعفای مدیرعامل باشگاه مخالفت کردند.»

سعیدلو در ادامه با اشاره به جلسه دوشنبه شب افزود: «در مورد برنامه‌های آینده صحبت‌های خوبی داشتیم، در ضمن در جلسه یکشنبه‌شب هم کاشانی از استیلی به‌عنوان اصلی‌ترین گزینه سرمربیگری نام برد و این مربی هم برنامه‌های خوب و مدونی را به هیأت‌مدیره ارائه داد. قرار است در مورد حضور استیلی در رأس کادر فنی همفکری کنیم و تصمیم درستی بگیریم.»

واکنش تازه کاشانی

حبیب کاشانی در گفت‌وگو با ایسنا به نکات تازه‌ای اشاره کرد: «من تصمیم خودم را گرفته بودم و با همین نیت به دیدار علی‌آبادی رفتم. برهمین اساس دیگر قصد ندارم به پرسپولیس بازگردم.»

وی درباره اظهار بی‌اطلاعی رئیس هیأت‌مدیره هم واکنش نشان می‌دهد: «من قبلاً هم یک بار در حضور اعضای هیأت‌مدیره و علی‌آبادی و یک‌بار هم به صورت شفاهی کناره‌گیری‌ام را اعلام کرده بودم و ایشان کاملاً در جریان این موضوع قرار داشتند.»

مدیرعامل مستعفی پرسپولیس درخصوص احتمال کنار رفتن استیلی از گزینه‌های مربیگری این تیم گفت: «این طور نیست. استیلی به نظر من بهترین گزینه داخلی است. فکر می‌کنم انتخاب سرمربی مهمتر از انتخاب مدیرعامل جدید پرسپولیس است.»

استعفای دسته جمعی اعضای باشگاه

سعیدلو از پذیرفته نشدن استعفای کاشانی خبر می‌دهد ولی نزدیکان به مدیرعامل خبر می‌دهند که او حاضر به بازگشت نیست و با بعضی از اعضای هیأت‌مدیره اختلاف شدیدی دارد.

کاشانی در مصاحبه روز دوشنبه خود به‌خبرگزاری فارس اعلام کرد که هیأت‌مدیره می‌خواهد خودش در انتخاب کادر فنی نقش داشته باشد و حتی این جمله راهم به‌‌ زبان آورد: «دوستان هیأت‌مدیره و سازمان تربیت‌بدنی نمی‌خواهند که من در این تیم کار کنم.»

نکته قابل توجه استعفای دسته‌جمعی کارکنان باشگاه پرسپولیس بود که صبح روز گذشته اتفاق افتاد. پس از کناره‌گیری کاشانی، دیگر اعضای باشگاه در قسمت‌های اداری، حقوقی، انضباطی و ... استعفا دادند.

در این استعفانامه مشترک، اعضای باشگاه ضمن حمایت از کاشانی و تقدیر از هواداران اعلام کردند که شرایط حال‌حاضر باشگاه زمینه لازم را برای ادامه همکاری آنها فراهم نمی‌کند.

بحران جدایی ستاره‌ها

کاشانی فصل گذشته تا حد امکان تمامی حق و حقوق بازیکنان را به موقع پرداخت کرد و برخلاف سال‌های گذشته مشکلی در این مورد ایجاد نشد.

با جدایی او حالا چند بازیکن کلیدی پرسپولیس هم در فکر جدایی هستند، در ضمن اگر کنار رفتن کاشانی قطعی شود شاید استیلی هم شانس نشستن روی نیمکت را از دست بدهد. 

علیرضا واحدی‌نیکبخت یکی از بازیکنان موثر پرسپولیس در فصل گذشته درخصوص کنار رفتن کاشانی می‌گوید:‌ «دلیلی برای استعفای او وجود ندارد چون کاشانی تیمش را قهرمان کرد و موفق‌ترین مدیرعامل لیگ‌برتر بود. پرسپولیس با جدایی او ضرر می‌کند، درضمن من هم با جدایی او شاید برای سال آینده تصمیم جدیدی بگیرم.»

محسن خلیلی بهترین گلزن پرسپولیس هم از احتمال جدایی‌اش خبر می‌دهد: «یکی از دلایلی که پرسپولیس را انتخاب کردم صداقت کاشانی بود و جدایی او اتفاق خوبی نیست.

الان نمی‌توانم در مورد فصل بعد حرف بزنم ولی احتمال جدایی‌ام از پرسپولیس وجود دارد.» 

حسین کعبی مدافع ملی‌پوش پرسپولیس هم می‌گوید: «با رفتن کاشانی حتی یک ثانیه هم نمی‌مانم، قبلاً هم گفتم که اگر او برود، قراردادم را تمدید نمی‌کنم.»

به‌طور حتم جدایی کاشانی بحران از دست‌دادن ستاره‌های پرسپولیس را در پی خواهد داشت، این درحالی است که باشگاه با آغاز فصل نقل‌وانتقالات فقط با 2 بازیکن جدید به توافق رسیده و آنها را جذب کرده است.

بیادی: کاشانی خسته است

نایب رئیس هیأت‌مدیره پرسپولیس در مورد استعفای کاشانی می‌گوید: «او خسته است اما عملکردش با توجه به مدیریت قوی و توانمند، مورد توجه هیأت‌مدیره است. البته کاشانی به راحتی نمی‌تواند پرسپولیس را ترک کند چون این تیم در فصل آینده و با توجه به حضور در سه جام مهم، به مدیر تیمی قوی نیاز دارد.»

شایعه مدیرعاملی بیادی یا فرخزادی

پس از استعفای کاشانی شایعاتی درخصوص مدیرعاملی حسن بیادی یا مجید فرخزادی شنیده می‌شود ولی هنوز هیچ منبع رسمی در باشگاه پرسپولیس یا سازمان تربیت‌بدنی این خبر را تأیید نکرده است.

فرخزادی، یکی از اعضای هیأت‌مدیره در مورد شایعه مدیرعاملی‌اش می‌گوید: «در این مورد با من هیچ صحبتی نشده و حتی اگر پیشنهاد بدهند هم قبول نمی‌کنم چون فقط یک عضو هیأت‌مدیره هستم، در ضمن تلاش می‌کنیم تا کاشانی برگردد.»