فرمانده انتظامی استان قزوین از شناسایی و دستگیری اعضای باند ۵ نفره سارقان خودرو خبر داد و گفت: دستگیرشدگان به ۱۷۰ فقره سرقت خودرو و لوازم داخلی آن اعتراف کردند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سردار مهدی حاجیان تصریح کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت خودرو و لوازم داخلی آن در البرز، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت. کارآگاهان پلیس با اقدامات فنی و انجام تحقیقات گسترده شبانه‌روزی سرانجام ۳ سارق حرفه‌ای سابقه‌دار را در استان البرز شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی موفق به دستگیری آنان شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به انتقال سارقان دستگیر شده به پلیس آگاهی قزوین، اظهار داشت: متهمان در بازجویی‌های فنی و تحقیقات پلیسی به ۱۰۰ فقره سرقت خودرو و ۷۰ فقره لوازم داخل خودرو با همکاری ۲ مالخر اعتراف و پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

سردار حاجیان با اشاره به شناسایی و دستگیری ۲ مالخر و کشف تعدادی از اموال مسروقه، سهل‌انگاری و عدم استفاده از تجهیزات بازدارنده سرقت را علت عمده وقوع بیشتر این سرقت‌ها اعلام و از شهروندان خواست تا با مجهز کردن خودروهای خود به تجهیزات حفاظتی و امنیتی از وقوع سرقت آن پیشگیری کنند.

فرمانده انتظامی استان قزوین یادآور شد: متاسفانه برخی از شهروندان با وجود داشتن پارکینگ در ساختمان محل سکونت خود، با پارک خودرو در کوچه و یا خیابان بدون استفاده از قفل فرمان، پدال و سایر تجهیزات ایمنی زمینه را برای ارتکاب جرم توسط سارقان مهیا می‌کنند.