دو موتور افزایش قیمت در بازار سکه از کار افتاده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اقتصادنیوز، قیمت سکه دو موتور محرکه دارد و از دو کانال قیمتی طلای جهانی و دلار تعیین می‌شود. قیمت جهانی اونس طلا در محدوده‌ی کمتر از هزار و ۹۰۰ دلار ماندگار شده و قیمت دلار در بازار تهران کم نوسان است.

 قیمت سکه امروز به ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید که نسبت به روز گذشته ۲.۲ درصد افزایش یافته است و حباب سکه به ۹۸۰ هزار تومان رسیده است، به نظر می‌رسد این دو موتور محرکه از کار افتاده است.

  •  طلا در کانال ۱۸۰۰ دلار

با افزایش ۲۰ دلاری قیمت اونس در روز گذشته، انتظار افزایش قیمت سکه در بازار شکل گرفت اما اونس هنوز با شکستن سقف و ورود به کانال بالاتر فاصله دارد.

پیش از این برآوردهای تحلیل‌گران فنی نشان می‌داد که اگر قیمت طلا رشد کند و به کانال ۱۹۰۰ دلار وارد شود قیمت سکه نیز از سقف مقاومتی ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عبور می‌کند. اما در معاملات روز سه‌شنبه هشتم مهرماه قیمت سکه تا ۱۵۰ هزار تومان بالاتر از این رقم نیز قرار گرفت و به ۱۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید. به نظر می‌رسد طلا دیگر موتور محرکه‌ی سکه نیست و فعلا از کار افتاده است.

  • نوسان کم دلار

عامل دیگری که بر قیمت سکه اثر دارد قیمت دلار است. با توجه به ثبات قیمت دلار در محدوده‌ی ۲۹ هزار تومان و کاهش ۱.۵ درصدی قیمت آن نسبت به روز گذشته، به نظر می‌رسد موتور دوم رشد دهنده‌ی قیمت سکه نیز از کار افتاده است و سکه بر بال انتظارات با افزایش تقاضا مواجه است. در چنین شرایطی حباب سکه در حدود ۹۸۰ هزار تومان برآورد می‌شود که انتظار می‌رود در روزهای آتی کاهش یابد.