تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۲۴

پایان امتحانات دانش‌آموزان به همان اندازه که برای آنها لذت بخش است و می‌توانند نفس راحتی بکشند، برای خیلی از خانواده‌ها دغدغه اثاث کشی را به همراه دارد

و بلافاصله پس از آخرین امتحان خرداد ماه، ماراتن دنبال خانه گشتن با جیب خالی و کفش های آهنی زیر آفتاب داغ آغاز می شود. آن دسته از مستاجر‌هایی که به هر دلیل نتوانسته‌اند با صاحبخانه به توافق برسند و مهلت اجاره را تمدید کنند، ناچارند که در این روز‌ها که بیشتر جابه‌جا‌یی‌ها انجام می‌شود، دست به کار شوند تا بالاخره سقفی برای زندگی بیابند اما جدا از هزینه سرسام‌آور اجاره خانه که هر سال به صورت نجومی بالا می‌رود، هزینه دیگری هم به هزینه‌های نقل مکان به خانه‌ای دیگر اضافه می‌شود و آن هزینه حمل بار و استخدام‌کارگر برای اثاث کشی است.

در حال حاضر شرکت‌های متعددی در زمینه حمل بار فعالیت می کنند و هر یک می‌کوشند با تبلیغاتی  که گاهی دور از واقعیت به نظر می رسد، مشتری بیشتری جذب کنند.

برای مثال در برخی تبلیغات به  حمل صد‌در‌صد تضمینی اثاثیه اشاره شده است. این در حالی است که نباید به این جمله خیلی اطمینان کرد.

برای مثال اگر بر اثر حمل ناصحیح،یخچال شما آسیب ببیند، شرکت این مشکل را به پیش از اثاث‌کشی ربط می‌دهد و تنها در صورتی می‌توانید به دریافت خسارت امیدوار باشید که یخچال شما جلوی چشم همه زمین افتاده و هزار تکه شده باشد.

برای جلوگیری از این مشکل پیشنهاد می‌شود پیش از اثاث‌کشی، سالم بودن وسایل را به کارگران نشان داده و اتمام حجت کنید تا در صورتی که وسایلتان آسیب دید، جای انکار وجود نداشته باشد.

البته اغلب شرکت‌های حمل بار از همان آغاز اثاث کشی وسایل شما را تا مقصد بیمه می‌کنند و در این صورت جای امیدواری وجود دارد.

شرکت‌های حمل بار قیمت خاور یا وانت را جدا از هزینه کارگر محاسبه می‌کنند و جمع این 2 هزینه ، هزینه نهایی اثاث کشی را تشکیل می‌دهد که البته باید انعام اجباری‌کارگران را هم به آن اضافه کرد.

از سوی دیگر دور یا نزدیک بودن مسافت و اینکه وسایل از چه طبقه‌ای به چه  طبقه‌ای منتقل می‌شوند هم در افزایش یا کاهش هزینه اثاث‌کشی موثر است.