پویش گلریزان همگانی احیای امید برای همدلی و کمک به غرفه‌داران خسارت‌دیده از حادثه آتش‌سوزی بازارچه ساحلی بندر دیلم استان بوشهر راه‌اندازی شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بازارچه ساحلی دیلم که ممر درآمد بیش از ۱۵۰ خانوار جوانان این شهرستان بود، روز گذشته دهم مهر در آتش سوخت و باعث خسارت زیادی به صاحبان غرفه‌ها شد که این پویش در فاصله زمانی کمی پس از این حادثه فعالیت خود را در فضای مجازی باهدف ابراز همدردی و مشارکت در حمایت، مساعدت و بازسازی این مکان آغاز کرد.

باتوجه به اینکه بیشتر زیان دیدگان این حادثه را جوانان بدهکار به بانک‌ها تشکیل می‌دهند در این پویش از مردم این شهرستان به‌ویژه خیران خواسته شده ‌است تا با نسیم روح‌بخش همدلی گرمابخش خانواده‌های آنان شوند.

همچنین از مسئولان خواسته شده  تا قبل از آنکه آسیب‌های روانی، جسمی و اقتصادی و اجتماعی حاصل از این حادثه در زندگی کاسبان نمایان شود به کمک آنان بشتابند و برای جبران خسارت وارد شده به آنها برنامه ریزی کنند.

پس از این فراخوان تعدادی از خیران، شرکت ها و بازاریان شهرستان دیلم و گناوه آمادگی خود را برای یاری رساندن به آسیب دیدگان بازارجه ساحلی دیلم اعلام کردند.

آتش سوزی بازارچه ساحلی شهرستان دیلم ساعت ۷:۳۰ دقیقه صبح روز پنجشنبه دهم مهرماه جاری آغاز و پس از پنج ساعت تلاش نیروهای آتش نشانی و امدادی ساعت ۱۲:۳۰ ظهر همان روز مهار شد.

دراین حادثه ۲۰۰ غرفه به طور کامل در آتش سوخت و از بین رفت.

شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر قرار دارد.