رهبر کره شمالی با ارسال یک پیام محبت‌آمیز به رئیس جمهوری آمریکا، آرزو کرد دانلد ترامپ و همسرش ملانیا زودتر از شر ویروس کرونا نجات یابند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌پی، هر چند کیم جونگ-اون و ترامپ تا دو سه سال پیش با بدترین توهین‌ها بارها از خجالت هم درآمده بودند اما آغاز دیدارهای تاریخی رهبران کره شمالی و آمریکا این دو را به هم نزدیک‌تر کرد؛ به گونه‌ای که گفته می‌شود کیم و ترامپ چند بار برای هم نامه نوشته و حتی تا آستانه ابراز دلتنگی هم پیش رفته‌اند. رئیس جمهوری آمریکا زمانی کیم را «کوتوله موشکی» خطاب کرده و رهبر کره شمالی هم به ترامپ لقب «پیر خرفت» داده بود.

با این حال، مثبت شدن آزمایش ترامپ و همسرش ملانیا و ابتلای آنها به کووید-۱۹ باعث شد حتی جو بایدن هم دو سه روز پس از آن مناظره تاریخی و به کار بردن عبارت «خفه شو مرد»، از در دوستی با رقیب انتخاباتی خود وارد شود. حالا نوبت به رهبر کره شمالی رسیده که با ارسال یک پیام صمیمی برای ترامپ و ملانیا آرزوی سلامتی و بهبودی کند. خبرگزاری مرکزی کره شمالی در نخستین ساعت‌های روز شنبه از متن پیام کیم جونگ-اون به همتای آمریکایی رونمایی کرد.

در بخشی از متن پیام دوستانه کیم به ترامپ چنین آمده است: «امیدوارم خیلی زود حال هر دو نفر شما بهتر شود و تردید ندارم بر این بیماری چیره می‌شوید.» برخی گفته بودند پس از سه دور دیدار و مذاکره در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، رئیس جمهوری آمریکا می‌خواهد یک دیدار غافلگیرکننده پیش از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر با رهبر کره شمالی ترتیب دهد و نام آن را «شگفتانه اکتبر» بگذارد؛ اقدامی که شاید در جلب آرای مردم ایالات متحده موثر باشد.

هر چند ابتلای ترامپ به کرونا و دست‌کم دو هفته قرنطینه شدن او تمام برنامه‌های انتخاباتی و تبلیغاتی را در فاصله یک ماه مانده تا انتخابات ریاست جمهوری در سوم نوامبر به هم می‌ریزد. از جمله دیدار با کیم جونگ-اون برای رسیدن به یک توافق احتمالی در زمینه خلع سلاح هسته‌ای که می‌توانست برگ برنده رئیس جمهوری آمریکا باشد.