بازار سهام امروز شنبه ۱۲ مهرماه را با رشد قابل توجهی آغاز کرد و شاخص کل با ۴۲ هزار و ۷۱۹ واحد افزایش وارد کانال ۱.۵ میلیون واحد شد و بر روی پله یک میلیون و ۵۴۶ هزار واحد ایستاد.

به گزارش همشهری آنلاین، در معاملات امروز بازار سرمایه تا ساعت ۱۲:۳۰ شاخص کل با ۴۲ هزار و ۷۱۹ واحد رشد رقم یک میلیون و ۵۴۶ هزار واحد را بر روی نماگر اصلی بازار به ثبت رساند. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۳۱۰۵ واحد مثبت به رقم ۴۰۰ هزار و ۶۷۹ واحد رسید. معامله‌گران امروز یک میلیون و ۳۶۱ هزار معامله به ارزش ۷۰ میلیارد و ۳۰ میلیون ریال انجام داده‌اند.

فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی گل گهر، س. نفت و گاز و پتروشیمی تامین، پالایش نفت اصفهان و سرمایه‌گذاری غدیر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

فرابورس نیز با ۲۷۸ واحد افزایش رقم ۱۷ هزار و ۹۵۴ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار ۵۸۸ هزار و ۳۵۶ معامله انجام داده‌اند که ۳۸ میلیارد و ۴۱۱ میلیون ریال ارزش داشت.

هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، بیمه پاسارگاد، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، پتروشیمی تندگویان، سهامی ذوب آهن اصفهان و سنگ آهن گهر زمین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند. همچنین سرمایه‌گذاری صبا تامین بیشترین تاثیر منفی را بر این بازار داشت.