معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش تکلیف معلمان حق‌التدریسی‌ را که در آزمون استخدامی قبول نشده‌اند، روشن کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۲۳ نوع مدرسه در سراسر کشور وجود دارد، گفت: انواع مختلف مدرسه در سطح کشور موجب آسیب آموزش و پرورش است.

وی افزود: آموزش وپرورش به دنبال ساماندهی نیروی انسانی است  و تفاوت میزان دریافتی معلمان در مناطق و شکل‌های مختلف استخدامی باید ساماندهی شود.

وی ادامه داد: ۴ نوع  به‌کارگیری نیرو در آموزش و پرورش وجود دارد آموزش‌دهنده، آموزشیار، پیش‌دبستانی و نیروهای شرکتی (خرید خدمات،حق التدریس ) و قرار بر این است که این نیرو ها ساماندهی شوند.

احمدی لاشکی با استناد به سخنان مقام معظم رهبری در سی و چهارمین اجلاس ‌«که باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود و ظرفیت‌سازی شود که معلمان سراسر کشور فقط از مسیر دو دانشگاه (یعنی فرهنگیان و شهید رجائی) وارد آموزش و پرورش شوند، مجلس شورای اسلامی نیز باید در تصویب طرح‌ها به گونه‌ای عمل کند که خارج از این دو دانشگاه ورودی آموزش و پرورش نداشته باشیم» گفت: معلمان حق‌التدریس که موفق به کسب نمره قبولی در آزمون استخدامی نشده‌اند، با پیگیری‌های به عمل آمده و طبق مصوبه مهرماه امسال دولت، استمرار به‌کارگیری آنان که مطابق بندهای ۴ و ۵ آیین‌نامه استخدامی آزمون نمره قبولی را در آزمون کسب نکرده‌اند، در صورت نیاز آموزش و پروش به عنوان نیروی حق‌التدریس بلامانع خواهد بود.