فرمانده انتظامی گیلان از کشف ۱۳۳ قلم شئی عتیقه مربوط به هزاره اول قبل از میلاد و دوره اشکانیان در شهرستان لاهیجان خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سردار عزیزالله ملکی اظهار کرد: در پی دریافت گزارشی مبنی بر خرید و فروش اموال عتیقه توسط فردی در شهرستان لاهیجان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. پس از انجام تحقیقات نامحسوس و محرز شدن صحت خبر، کارآگاهان پلیس آگاهی با اشراف اطلاعاتی متهم این پرونده و مخفیگاه وی را در لاهیجان شناسایی کردند و با هماهنگی قضایی به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامی گیلان از کشف ۱۳۳ قلم شئی عتیقه اعم از یک عدد کوزه سفالی، سه عدد سرنیزه، دو عدد پایه سفالی، دو عدد ظرف مفرغ، هشت عدد زیورآلات مفرغ، هفت عدد کهربا و ۱۱۰ عدد مهره در بازرسی از این مکان خبر داد و افزود: متهم ۳۴ ساله این پرونده دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

سردار ملکی بیان کرد: طبق نظر کارشناسان میراث فرهنگی، عتیقه‌های کشف‌شده مربوط به هزاره اول قبل از میلاد و دوران اشکانیان است. این اشیا نشان‌دهنده فرهنگ و گذشته تاریخی ایران و میراثی برای آیندگان است و پلیس با قاطعیت دست سودجویان را از دست‌درازی به آن کوتاه می‌کند.