معاون وزیر راه گفت: دولت و سازمان هواپیمایی کشوری هیچ دخالتی در نرخ گذاری بلیت هواپیما ندارند، از اول آبان ۹۹ ایرلاین ها ملزم به استفاده ۵۰ و ۶۰ درصدی ظرفیت هواپیما هستند.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم؛ تورج دهقانی زنگنه در واکنش به افزایش قیمت بلیت هواپیما از اول آبان ماه امسال، اظهار کرد: نه دولت و نه سازمان هواپیمایی کشوری هیچ دخالتی در افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی ندارند.

وی گفت: سازمان هواپیمایی به شرکت های هواپیمایی ابلاغ کرده که از اول آبان ماه هواپیما باید با ظرفیت ۵۰ و ۶۰ درصدی پرواز کند، ایرلاین ها، انجمن شرکت های هواپیمایی دارند و بر اساس بخشنامه ۵۰ و ۶۰ درصدی و همچنین قیمت دلار، برای آنها نرخ های جدید را تعیین کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید مجدد بر این که دولت و سازمان هواپیمایی کشوری در نرخ گذاری بلیت پروازها هیچ دخالتی ندارند، گفت: در زمان حاضر قیمت بلیت تهران-مشهد حدود ۶۰۰ هزار تومان است که در نرخنامه جدید نیز همین رقم درج شده است.

بیشتر بخوانید؛ بلیت پروازهای داخلی نجومی شد؛ فهرست کامل قیمت‌های جدید | ارزانترین: ۴۹۱ هزار توان؛ گرانترین: ۲.۶ میلیون تومان | سفر یه کیش و مشهد هم لوکس شد

بر اساس نرخنامه جدید انجمن شرکت های هواپیمایی همزمان با کاهش استفاده از ظرفیت هواپیما، قیمت بلیت پروازهای داخلی ۱۵۵ درصد افزایش می یابد.