همشهری آنلاین - سپیده بهکام: ۷۱.۸۹ میلیون سهم به ارزش ۲۷۲.۴۳ میلیارد ریال طی دادوستدهای روز شنبه اول تیرماه دست به دست شد.

در میان مجموع سهام مبادله شده در این روز دادوستدهای انجام شده روی سهام فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس و سرمایه‌گذاری امید مهمترین عامل رشد ۵۷۸.۸ واحدی شاخص بورس (قیمت و بازده نقدی) به شمار آمد.

در پایان مبادلات این روز شاخص بورس با عبور از مرز ۴۳ هزار واحد به ۴۳ هزار و ۵۶ واحد رسید و شاخص قیمت (شاخص کل قیمت سهام) هم ۱۱۴ واحد دیگر رشد کرد تا رقم بی‌سابقه ۱۱ هزار و ۶۸۲.۵  واحد را برای خود ثبت کند.

همچنین مبادلات این روز منجر به رشد ۱۳۱ واحدی شاخص بازار اول (شاخص عمکلرد تالار اصلی) شد و این شاخص به ۱۰ هزار و ۳۷۵ واحد نزدیک شد.

در مقابل شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) با ۵.۴ واحد کاهش به ۱۱ هزار و ۹۷۸ واحد بازگشت.

شاخص صنعت نیز طی معاملات این روز ۹۶.۶ واحد افزایش یافت و در نهایت روی ۹ هزارو ۳۲۲ واحد متوقف شد.

طی مبادلات این روز پارس مینو و معادن بافق با ۳ درصد کاهش قیمت مواجه شدند و فرومولیبدن کرمان، بهنوش ایران و ذغال سنگ نگین طبس نیز سقف ۳ درصدی رشد قمت را پر کردند.

فعالان بازار سهام در این روز بیشترین تعداد ستور خرید را برای سهام فولاد مبارکه صادر کردند به طوری که یک هزار و ۹۹۲ تقاضای خرید برای ۹۲.۲۷ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۴۴۶.۲ میلیارد ریال طی معاملات این روز به ثبت رسید.

همچنین در سوی دیگر بازار بیشترین حجم عرضه مربوط به سیمان فارس و خوزستان بود. در این روز ۲۰۰ نفر تعداد ۱.۷ میلیون سهم سیمان فارس و خوزستان به ارزش ۳.۹۷ میلیارد ریال را به فروش گذاشتند.