به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ناهید خداکرمی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران، با تسلیت درگذشت محمدرضا شجریان، گفت: علاوه بر اندوه عمومی نسبت به درگذشت استاد شجریان، شاهد تفاوت و شکاف بین فرهنگ عمومی و رسمی کشور هستیم که نشان داد مردم چندین گام جلوتر از مسولان گام برمیدارند و خواستههایشان گاه متفاوت از دستورالعملهای فرهنگسازی رسانه ملی است.
وی با بیان اینکه شورای شهر تهران بر مبنای خواسته مردم تهران شکل گرفته است و در این شرایط پاسخگویی به عواطف و نیازهای شهروندان کمترین کار است، گفت: یادمان باشد که تبلیغات محیطی مناسبتی ضمن انعکاس رویکرد فرهنگی شهروندان میتواند الگوساز سبک زندگی باشد و انتظار میرفت شهرداری به فوریت و وسیع فضای عمومی پایتخت را با تصویر و صدای شجریان عطرآگین کند که متاسفانه شاهد تعلل و کمکاری در این حوزه هستیم که قبلا در مورد آیتالله صانعی نیز چنین اتفاقی رخ داده بود.
خداکرمی ادامه داد: شهر تهران متعلق به مردم است و پیرایش شهر هم بر اساس نیاز و علایق مردم باید توسط شهرداری انجام شود و برای تسکین آلام مردم تهران و بزرگداشت مقام این استاد آواز میبایست تصویر و صدای استاد در شهر پخش میشد نه اینکه تعداد معدودی بلیورد و صفحات برای تصویر وی انتخاب شود که بر همین اساس به شهردار تذکر میدهم تا برای جبران تعلل هر چه سریعتر، دستور نصب تبلیغات محیطی بر ایستگاه مترو و بیلبوردهای محیطی بزرگراهی را صادر کند.
این تذکر توسط هفت عضو شورای شهر دیگر نیز امضا و به هیات رئیسه تحویل داده شد. خداکرمی، میلانی، خلیلآبادی، میرلوحی، فراهانی، سالاری، حقشناس، آروین تذکر مذکور را امضا کردهاند.