تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷

عملیات نصب نیوجرسی و بهسازی گاردریل پنج بزرگراه منطقه ۱۵ تهران به منظور ایمن‌سازی این محورها طی شش ماه نخست امسال انجام شد.

به گزارش همشهری آنلاین، مسعود لواف‌زاده معاون حمل‌ونقل و ترافیک منطقه ۱۵ تهران با بیان مطلب فوق افزود: طرح جمع‌آوری گاردریل میانی بزرگراه بعثت در محور شرق به غرب به طول ۳ کیلومتر با هدف جلوگیری از تردد غیرمجاز عابرین پیاده از عرض این محور پرحادثه انجام و عملیات نصب نیوجرسی به جای آن به اجرا درآمد.

به گفته وی، یکی از مزیت‌های نصب نیوجرسی نسبت به گاردریل و نرده‌های فلزی برای جداسازی مسیرهای رفت و برگشت علاوه بر استحکام لازم، عدم نیاز آن‌ها به تعمیر و نگهداری نیز است.

لواف‌زاده با اشاره نصب ۲ کیلومتر نیوجرسی در بزرگراه شهید نجفی رستگار افزود: یکی دیگر از مزایای نیوجرسی‌ها، جلوگیری از بازتابش نور خودروها به چشم رانندگان مسیر مخالف و خیرگی چشم آن‌ها است.

او به تشریح عملیات بهسازی گاردریل‌های بزرگراهی پرداخت و افزود: ۹۲۰ متر طول در بزرگراه امام رضا(ع)، ۴۰۰ متر طول در بزرگراه امام علی(ع) و ۸۲۰ متر طول از گاردریل بزرگراه آزادگان بهسازی و مرمت شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک منطقه ۱۵ تهران همچنین به اجرای عملیات نصب سرعتگیر طی این مدت اشاره کرد و گفت: به دلیل ایمنی پایین برخی معابر بر اثر سرعت بالای خودروها و تصادفات، ۶ سرعت‌گیر در نواحی ۳ و ۴ بنا بر نظر کارشناسان معاونت ترافیک، شورایاران و نیز پلیس راهور نصب شد.