همشهری آنلاین - سپیده بهکام: تعداد سهام مبادله شده در جریان معاملات روز یکشنبه دوم تیرماه در بورس تهران به ۱۸۰.۴ میلیون سهم بالغ شد.

در این روز ارزش سهامی که در این بازار رد‌وبدل شد بیش از ۸۹۳.۳۶ میلیارد ریال برآورد شد.

سهامداران این بازار در دومین روز تیرماه به شدت به خرید سهام فولاد مبارکه اصفهان تمایل نشان دادند به طوری که تعداد دستور خریدهای صادر شده برای سهام این شرکت به دو هزار و ۱۰۱ دستور خرید برای حدود ۱۰۲ میلیون سهم به ارزش ۵۰۷.۶۸ میلیارد ریال رسید.

چادرملو در این روز دومین سهم پر طرفدار بود. ۹۴۲ نفر در جریان معاملات این روز برای خرید ۹.۱ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۱۱۵.۲۸ میلیارد ریال اقدام کردند.

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در این روز در مقام سوم جدول سهام پر طرفدار جای گرفت. در این روز ۳۱۶ تقاضای خرید برای ۱۳.۷۸ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۴۵.۳ میلیارد ریال ثبت شد.

اما در سوی دیگر بازار در همین روز بیشترین حجم عرضه مربوط به سهام شرکت گل گهر بود.

طی دادوستدهای این روز ۱۸۵ سهامدار  گل گهراز مالکیت ۹۳۶ هزار و ۳۳۲ سهم این شرکت در مجموع به ارزش ۲۶.۸۴ میلیارد ریال منصرف شدند.

پس از گل گهر دومین سهامی که در این روز بیشترین دستور فروش‌های صادر شده را به خود اختصاص داد سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات بود؛ ۳۴۰ دستور فروش برای ۲.۲ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۱۸.۴ میلیارد ریال صادر شد و در رایانه‌ای کارگزاران بورس تهران ثبت شد.

معاملات بورس تهران در روز دوم تیر موجب شد شاخص بورس (قیمت و بازده نقدی) ۴۰۱ واحد دیگر روی نوار صعود بالا برود و به ۴۳ هزار و ۴۵۷ واحد نزدیک شود.

همچنین در این روز شاخص قیمت (شاخص کل قیمت سهام) با ۹۹.۷۸ واحد رشد به ۱۱ هزار و ۷۸۲ واحد رسید.

دادوستدهای این روز رشد ۱۱۲.۵ واحدی شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) و افزایش ۲.۷ واحدی شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) را به دنبال داشت و شاخص صنعت هم توانست با ۸۳ واحد رشد به ۹ هزار و ۴۰۵ واحد برسد.