رئیس شورای شهر تهران گفت: آمار روزانه فوتی‌های کرونا در تهران نزدیک ۱۵۰ نفر شده است، باید به فکر تعطیلی کامل دو هفته‌ای تهران و برخی کلانشهرها باشیم و اگر این کار را نکنیم به نظر می‌رسد نتوانیم از پس موج سوم بربیایم.

به گزارش همشهری‌آنلاین و به نقل از ایسنا، محسن هاشمی پیش از آغاز جلسه علنی شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: هنوز کرونا در صدر اخبار است  چراکه به صورت طوفانی عمل می کند و با اینکه در برخی از کشورها صحبت از موج دوم است اما در کشور ما شاهد شیوع موج سوم هستیم.

وی اضافه کرد که متاسفانه وضعیت در کشور خوب نیست و فوتی ها در کشور نزدیک به ۳۰۰ نفر و تعداد مبتلایان به حدود ۵۰۰۰ نفر رسیده است و در تهران نیز این عدد به ۱۵۰ فوتی نزدیک شده است.

هاشمی گفت: آمارها نشان می دهد که باید اقدامات ویژه تری از آنچه تاکنون از سوی ستادکلی  اتخاذ شده، انجام شود. این جور عملکرد و برنامه ریزی به نظر می رسد جواب نداده و توصیه این است که به فکر تعطیلی کامل دو هفته ای نه برخی صنوف در تهران و برخی کلانشهرها باشیم و اگر اینکار را نکنیم به نظر می رسد نتوانیم از پس موج سوم بربیایم.

رییس شورای شهر با اشاره به فصل پاییز و تردد خودروها که باعث آلودگی هوا و تاثیر جدی بر ایمنی و سلامت  گروه های مختلف دارد، گفت: متاسفانه مردم هم استرس گرانی دارند و هم امکان تغذیه مناسب ندارند و حالا هم الودگی هوا تشدید شده و در کنارش هم کرونا هست.

وی با اشاره به اختلاف نظرهای سیاسی و با بیان این که « وقتی روزنامه و سایت ها را چک میکنیم می بینیم دائم به هم متلک پراکنی بیهود می کنند» گفت: فکر میکنیم این متلک ها بچه گانه است و باید فکر اساسی کنند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه حداقل تعطیل کنند تا مردم کرونا نگیرند، در مورد آلودگی هوا افزود: ما در آبان ماه  در پی شیوع آلودگی هوا طرح ترافیک را تشدید و آن را از  درب خانه اجرا می کردیم و حالا هم باید این کار را مجددا انجام داد و اگر تعطیل شود حمل ونقل عمومی خلوت می شود.