همشهری آنلاین: هیات رییسه فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری در مورد محرومیت و تعلیق فدراسیون‌های عراق و یونان تصمیم‌گیری کرد.

به گزارش ایسنا، هیات رئیسه فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری در حاشیه‌ سی و چهارمین دوره‌ رقابت‌های جوانان جهان در شهر کالی کلمبیا در مورد محرومیت وزنه‌برداران یونان و تعلیق فدراسیون وزنه‌برداری عراق تصمیم‌گیری کرد.

بنابراین تصمیم، پس از گزارش دبیر کل یونانی IWF، اعضای هیات رئیسه تصمیم بر محرمیت دو ساله‌ یازده وزنه‌بردار دوپینگی یونان گرفتند.

هم‌چنین در حالی که تیم یونان هشت سهمیه (5 مرد و 3 زن) برای حضور در بازی‌های المپیک کسب کرده بود، تنها اجازه‌ حضور 3 وزنه‌بردار مرد و یک وزنه‌بردار زن را در رقابت‌های پکن دارد. این در شرایطی است که پیش از این، تیم یونان از حضور در بازی‌های المپیک محروم شده بود.

از طرفی دیگر فدراسیون بین‌المللی ‌وزنه‌برداری بر اساس ‌نامه‌ رسیده از سوی کمیته بین‌المللی المپی (IOC)، اعلام کرد که فدراسیون وزنه‌برداری عراق هم معلق است. این تصمیم بر اساس نظر IOC و شورای المپیک آسیا گرفته شده است.

فدراسیون بین‌المللی وزنه برداری بر اساس این موضوع اعلام کرد که یک سهمیه کسب شده توسط وزنه‌برداری عراق برای حضور در المپیک هم در شرایط کنونی معلق است.