رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: امسال ۳۰ هزار هکتار جنگل‌کاری اقتصادی و مشارکتی اجرا می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، فریبرز غیبی در حاشیه بازدید از پروژه بازسازی و احیای معدن سرب و روی انگوران در استان زنجان گفت: طی سال جاری ۳۰ هزار هکتار جنگل‌کاری اقتصادی و مشارکتی در سراسر کشور انجام خواهد شد.

وی افزود: پس از جذب مشارکت‌های مردمی، نهال‌های مناسب با آن منطقه در بین افراد بومی به منظور توسعه فضای سبز توزیع می‌شود. در کشور به تولید چوب نیازمندیم و ۳۰ هزار هکتار از اراضی ملی کشور به اجرای طرح زراعت چوب اختصاص می‌یابد.

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: در راستای افزایش فضای سبز نیز ۶۸ هزار هکتار جنگل‌کاری با بذر و نهال اجرا می‌شود که اعتبارات این طرح از محل صندوق توسعه ملی تأمین خواهد شد.

غیبی در ادامه به تقویت تفکر مشارکتی با مردم نیز تاکید کرد و گفت: استان زنجان در اجرای طرح احیا و بازسازی معادن پس از فرآوری از جمله معدود استان‌هایی است که توانسته سریع‌تر از بقیه استان‌ها این طرح را در معدن سرب و روی انگوران به مرحله اجرا درآورد. در معدن سرب و روی انگوران نهال‌های ارس، زرشک و شیر خشت کشت‌ شده است.

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که در اولویت کاری سازمان جنگل‌ها قرار گرفته، احیای جنگل‌ها و مراتع سوخته است. طرح احیا و توسعه در مراتع و جنگل‌هایی که به دلایل مختلف در آتش سوخته‌اند زودتر از دیگر مناطق اجرا می‌شود.