موش‌های صحرایی با هجوم بی‌سابقه به باغ‌ها و مزارع شهرستان خفر در استان فارس، خسارت‌هایی به میوه‌ها و محصولات باغی، زراعی و دامی وارد کرده‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، چند روزی است موش‌های گرسنه صحرایی در باغ‌ها و مزارع شهرستان خفر در حال جولانند و به میوه‌ها و محصولات باغی و زراعی و حتی محصولات دامی رحم نمی‌کنند. یکی از کشاورزان خفری در زمنیه حمله موش‌ها گفت: یک‌سال است چشم‌انتظار فصل پاییز و برداشت محصول هستیم و حالا که به برداشت نزدیک شده‌ایم، موش‌های صحرایی به مزارع و باغ‌ها حمله کرده‌اند و میوه‌هایی چون انار و بادام، محصولات زراعی چون ذرت و گندم و جو را می‌خورند و تلاش‌های یک‌ساله ما را به باد داده‌اند.

وی اظهار کرد: ما برای جلوگیری و توقف حملات موش‌ها، سم و تله موش کار گذاشتیم، اما برای موش‌ها شب و روز معنی ندارد و به دلیل زاد و ولد بسیار این جوندگان، جوابگو نیست. این موش‌ها علاوه بر ورود به باغ‌ها و مزارع و خانه‌ها حتی آذوقه‌های انبارشده حیوانات و چهارپایان چون کاه و جو نیز می‌خورند.

احمدرضا صالحی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خفر گفت: حدود ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغی خفر با انواع مرکبات، انار، بادام، زیتون و... ۳۰ درصد خسارت دیده‌اند. در بخش زارعی هم به کنجد، ذرت، برنج و حبوبات و یونجه ۲۵ درصد خسارت وارد آمده است. رها شدن برخی باغ‌ها به دلیل خشکسالی و کمبود سموم از علل ازدیاد موش‌ها و هجوم به باغ‌ها و مزارع است.

میزان خسارت تا این لحظه حدود ۱۸۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

شهرستان خفر در فاصله ۱۱۰ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها