جشنواره موسیقی خانقاهی به مناسبت میلاد رسول اکرم(ص) و هفته وحدت در دو بخش تکنوازی دف و مولودی‌خوانی در سنندج برگزار می‌شود.

مشاور فرهنگی شورای شهر سنندج با تبریک فرارسیدن ماه ربیع و هفته وحدت به همشهری آنلاین گفت: شهر سنندج به عنوان شهر جهانی خلاق موسیقی و پایتخت دف و همچنین دارا بودن پیشینه بسیار در موسیقی خانقاهی و مولودی‌خوانی، جشنواره موسیقی خانقاهی را برگزار می‌کند.

منصور مرادی افزود: این جشنواره با همکاری و حمایت شورای شهر و شهرداری سنندج برگزار خواهد شد. به آثار برتر و برگزیده جشنواره جوایز نفیسی نیز تعلق خواهد گرفت. شرکت در این جشنواه برای همه دف‌نوازان و گروه‌های دف‌نوازی سراسر کشور آزاد است. همراهی یک مولودنامه‌خوان برای عزیزانی که به صورت گروهی قصد شرکت در این جشنواره را دارند الزلمی است. به دلیل شیوع ویروس کرونا و همچنین رعایت موارد بهداشتی این جشنواره بصورت مجازی برگزار خواهد شد.

مرادی ادامه داد: مدت زمان فایل‌های ارسالی در بخش تک‌نوازی دف یک دقیقه و در بخش مولودی‌خوانی ۳ دقیقه و آخرین مهلت برای ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ۱۵ آبان‌ماه است. شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را به شماره همراه ۰۹۱۸۹۸۲۰۴۶۰ از طریق واتساپ ارسال کنند.