تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۶

همشهری آنلاین: بیل کلینتون رئیس‌جمهور سابق آمریکا حمایت خود را از باراک اوباما اعلام کرد.

به گزارش بی بی سی، سخنگوی بیل کلینتون گفت که کلینتون متعهد به همکاری با اوباما برای پیروزی وی است.

مت مک‌کنا افزود: رئیس‌جمهور کلینتون (اشاره به این مسئله که وی سابق بر این رئیس‌جمهور آمریکا بوده است) خود را به انجام هر آنچه در توان دارد و هر آنچه از او خواسته شود در راستای اطمینان یافتنن از اینکه اوباما رئیس‌جمهور آینده آمریکا خواهد شد، می‌داند.

ستاد انتخاباتی باراک اوباما نیز ضمن استقبال از این تصمیم اعلام کرده است که یک حزب دموکرات متحد نیروی قدرتمندی برای انجام تغییرات طی سال جاری خواهد بود. ما مطمئنیم که آقای کلینتون نقش بزرگی در این مهم ایفا خواهد کرد.

بیل کلینتون در حالی حمایت خود را از سناتور ایلینوی و کاندیدای دموکرات‌ها برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ آمریکا اعلام کرده است که باراک اوباما نیز از حامیان مالی خود خواسته است که جهت پرداخت بدهی‌ ۱۰ میلیون دلاری ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون مساعدت کنند.

گفته می‌شود بیل کلینتون همچنان فرد بسیار محبوبی در حزب دموکرات آمریکا است و می‌تواند در زمینه کسب رای در مناطق کارگر نشین آمریکا برای باراک اوباما نقش مؤثری ایفاکند.

اما پیشتر و در زمان رقابت‌های درون حزبی دموکرات‌ها، که رقابت اصلی میان هیلاری کلینتون و باراک اوباما جریان داشت، بیل در حمایت از همسرش، مخالفت‌های باراک اوباما با جنگ عراق را افسانه خوانده بود و اعلام کرده بود که وی از برگ نژادی برای پیروزی در رقابت‌های درون حزبی استفاده می‌کند.