بورس تهران امروز شنبه ۱۰ آبانماه را بعد از روزهای متوالی که نزولی پشت سرگذاشته بود با روندی صعودی آغاز کرد و در ساعات اولیه شاخص کل با افزایش بیش از ۲۴ هزار واحد وارد کانال ۱.۳ میلیون واحد شد اما در ساعات پایانی معاملات شاخص کل افت کرد و با ۱۷ هزار و ۴۵۰ هزار واحد مثبت بر پله یک میلیون و ۳۰۵ هزار واحد ایستاد.

به گزارش همشهری آنلاین، در معاملات امروز بازار سرمایه تا ساعت ۱۲:۳۰ شاخص کل با ۱۷ هزار و ۴۵۰ واحد افزایش رقم یک میلیون و ۳۰۵ هزار واحد را بر روی نماگر اصلی بازار به ثبت رساند. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۸۲۷ واحد افزایش به رقم ۳۷۷ هزار و ۷۹۶ واحد رسید. معامله‌گران امروز یک میلیون و ۵۶ هزار معامله به ارزش ۶۸ میلیارد و ۵۹۸ میلیون ریال انجام داده‌اند.

  • بورس سبزپوش شد | شاخص کل کانال ۱.۳ میلیون واحد را پس گرفت
  • آشنایی با ۱۰ اصطلاح پرکاربرد بورس در روزهای رونق بازار سرمایه

فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گل گهر، ایران خودرو و بانک ملت نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند. همچنین صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پارس الکتریک نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی این بازار داشتند.

فرابورس نیز با ۱۴۲ واحد افزایش رقم ۱۶ هزار و ۲۶۷ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار ۶۲۱ هزار و ۷۰ معامله انجام داده‌اند که ۲۶ میلیارد و ۸۵۲ میلیون ریال ارزش داشت.

پلیمر آریا ساسول، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، سهامی ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی زاگرس، سنگ آهن گهر زمین و فولاد هرمزگان جنوب نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند. همچنین بانک دی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی این بازار داشت.

برچسب‌ها