طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۸۶ نفر در کشور جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند. این آمار در مقایسه با آمار روز گذشته افزایش داشته، اما شمار مبتلایان به کرونا طی این چند ساعت کاهش ۱۹۱ نفری داشته است.

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت آخرین وضعیت موارد بروز و فوتی ناشی از کووید-۱۹ در کشور طی شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد و گفت: از دیروز تا امروز ۱۰ آبان و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷۸۲۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲۴۱۷ نفر از آنها بستری شدند. همچنین مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۱۲ هزار و ۷۷۲ نفر رسید.

دکتر سیما لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۸۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۳۴ هزار و ۸۶۴ نفر رسید.

لاری ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۴۸۱ هزار و ۹۳۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. همچنین ۵۱۸۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

 سخنگوی وزارت بهداشت این را هم گفت: تاکنون ۴ میلیون و ۹۲۹ هزار و ۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری درباره وضعیت کرونا در استان‌ها گفت: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت "قرمز" قرار دارند.

وی افزود: استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت "نارنجی و زرد "قرار دارند.