محمد سالاری عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مسؤولان در مقابله با ویروس کرونا دچار روزمرگی شده‌اند، گفت: محدودیت‌های کرونایی صرفا روی کاغذ مصوب می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمد سالاری عضو شورای شهر تهران امروز در صحن شورای شهر درباره وضعیت کرونا، اظهار داشت: مردم از ترس کرونا و فقر معیشتی به استیصال رسیده‌اند و وضعیت اجتماعی بسیار شکننده شده است؛ در عین حال به نظر می‌رسد که مسؤولان در مقابله با ویروس کرونا دچار روزمرگی شده‌اند.

وی گفت: دولت تن به تعطیلی شهرهای کانون کرونا مانند تهران نمی‌دهد و علیرغم تلاش‌هایی که برای احیا تقویت و گسترش خدمات درمانی انجام گرفته است، در زمینه تست‌گیری گسترده باید برنامه‌های جامعی اجرا شود.

عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: مدیریت بحران کرونا تنها با گفتاردرمانی و پروتکل‌نویسی به جایی نمی‌رسد. بسیاری از اقشار جامعه راه دیگری جز استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای گذراندن معیشت حداقلی خود ندارند.

سالاری گفت: همه‌گیری کووید ـ ۱۹ دارای ابعاد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است و اگر همه این ابعاد مدیریت نشود، موفقیت در هیچ بعدی حاصل نمی‌شود و اوضاع روز به روز بدتر خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه مردم نیازمند حمایت اقتصادی و کادر درمان نیازمند تجدید قوا هستند، گفت: برای پایان دادن به وضعیت کنونی چاره‌ای جز قرنطینه کامل و تعطیلی حداقل دو هفته‌ای تهران وجود ندارد؛ این راهکاری است که همه متخصصان بهداشتی و درمانی نیز توصیه می‌کنند.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: من از ستاد ملی کرونا و رئیس‌جمهور تقاضا دارم که فرصت را از دست ندهند و هر چه سریع‌تر نسبت به قرنطینه کامل تهران اقدام شود.

سالاری گفت: بر اثر کرونا به یکی از بالاترین آمارهای تلفات این بیماری به نسبت جمعیت در جهان تبدیل شده‌ایم و اعدادی که در مورد آمار فوتی‌ها بیان می‌شود بیانگر پایان زندگی یک هموطن و داغدار شدن یک خانواده است.

بر طبق این گزارش، حجت نظری، عضو شورای شهر تهران نیز در صحن امروز شورای شهر درباره موضوع کرونا در پایتخت، اظهار داشت: با توجه به اینکه تعداد فوتی‌های تهران به دلیل کرونا از همه شهرها بیشتر است، باید حتماً‌ تمهیدات ویژه‌ای برای کنترل شیوع این بیماری در نظر گرفته شود.

وی ضمن انتقاد از تأخیر در قرنطینه و تعطیلی حداقل دو هفته‌ای تهران، گفت: رئیس‌جمهور تقریباً در هیچ جمعی به غیر از جمع‌های کنترل شده وزیران حضور پیدا نمی‌کند و در این شرایط این شائبه پیش می‌آید که آیا جان روحانی از بقیه مهم‌تر و یا خون او رنگین‌تر است که قرنطینه و تعطیلی تهران اجرایی نمی‌شود؟

عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: اگر سرانجام دولت نسبت به تعطیلی شهرهایی مانند تهران تصمیم‌گیری کند باید همزمان مبادی خروجی هم مسدود شود تا در کنترل شیوع کرونا موفق شویم و از مسافرت‌ها نیز از این طریق جلوگیری شود.

نظری خاطرنشان کرد: از دولت تقاضامندم به تعطیلی کلانشهرها به دلیل شیوع شدید کرونا رأی دهد.