سایت خبری آکسیوس به نقل از منابع آگاه گزارش داد دونالد ترامپ قصد دارد در شب انتخابات بدون توجه به نتایج واقعی در صورت «جلو بودن» در نتایج اولیه اعلام پیروزی کند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  سایت آکسیوس نوشت این ادعای پیروزی در به دست آوردن رای‌های کافی الکترال ایالت‌ها برای پیروزی بوسیله ترامپ ممکن است حتی در حالی که شمار زیادی از رای‌های شمرده نشده در ایالت‌های کلیدی مانند پنسیلوانیا وجود دارد، انجام شود.

به نوشته آکسیوس، ترامپ در چند هفته گذشته این سناریو را با جزئیاتی به بحث گذاشته است که قصد دارد در شب انتخابات به روی صحنه برود و اعلام کند برنده شده است.

اما برای این که چنین کاری را به توان انجام داد متحدان ترامپ انتظار دارند که او به پیروزی یا جلو بودن قابل‌توجه در نتایج اعلام شده از ایالت‌های اوهایو، فلوریدا، کارولینای شمالی، تگزاس، آیووا، آریزونا و جرجیا نیاز داشته باشد..

این موضوع به خصوص از این لحاظ اهمیت دارد که تیم ترامپ آماده می‌شوند به دروغ مدعی شوند شمارش آرای پستی پس از شب سوم نوامبر (۱۳ آبان) که کاملا قانونی است و انتظار می‌رود نتیجه آرا را به سوی پیروزی بایدن ببرد، به معنای تقلب در انتخاب است.

امسال به علت شیوع کرونا شمار قابل‌توجهی از آرا به طور حضوری به صورت زودهنگام یا به طور غیابی از طریق پست داده شده است و شمار این آرا تا به حال به بیش از ۹۰ میلیون رسیده است. بر اساس اطلاعات شمار بسیار بیشتری از طرفداران حزب دموکرات نسبت به حزب جمهوریخواه از طریق پستی رای داده‌اند.

بسیاری از کارشناسان می‌گویند در شب انتخابات در ایالت‌ کلیدی مانند پنسیلوانیا به علت اینکه ابتدا آرای حضوری شمارش می‌شوند، نتبجه ابتدایی جلو بودن ترامپ را نشان دهد، اما با شمارش آرای پستی در روزهای بعدی نتیجه نهایی ایالت کاملا تغییر کند.

تیم ترامپ آماده می‌شوند که به طور بی‌اساسی مدعی شوند اگر این روند باعث تغییر نتیجه نهایی انتخابات در ایالتی مانند پنسیلوانیا نسبت به نتیجه ابتدایی در شب انتخابات شود، پس دموکرات‌ها انتخابات را «دزیده‌اند».

بر اساس گزارش آکسیوس، مشاوران ترامپ چارچوب این راهبرد را از هفته‌ها پیش آماده کرده‌اند، اما این برای نخستین بار است که ترامپ آشکارا درباره قصدش در شب انتخابات با اطرافیانش بحث کرده است.

تیم مورتاف، رئیس ارتباطات کارزار انتخاباتی ترامپ در پاسخ به تقاضای آکسیوس برای اظهار نظر در این باره گفت: «این کاری نیست به جز تلاش کردن افراد برای ایجاد تردید در پیروزی ترامپ. هنگامی که او انتخابات را ببرد، آن را اعلام خواهد کرد.»

قبلا جیسون میلر، مشاور ارشد کارزار ترامپ پیش‌بینی کرده بود که ترامپ به آسانی در انتخابات برنده خواهد شد، و هیچ مقدار از دزدی آرا در پس از انتخابات بوسیله دموکرات‌ها نمی‌تواند نتیجه را تغییر دهد.

در بسیاری از ایالت‌ها مانند پنسلیوانیا مقامات انتخاباتی اجازه ندارند پیش از روز رای‌گیری شمارش رای‌های پستی دریافت‌شده را شروع کنند.