امدادگران ترک توانستند سه روز پس از زلزله هولناک دو دختربچه را از زیر انبوه آوارهای یک ساختمان ویران در شهر ازمیر بیرون بیاورند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌پی، در شرایطی که آمار کشته‌های زلزله روز جمعه در ترکیه از مرز ۸۵ نفر گذشته و ۱۰۰۰ نفر هم در این حادثه زخمی شده‌اند، تلاش برای یافتن زنده‌های احتمالی از زیر آوار ساختمان‌ها همچنان ادامه دارد. در تازه‌ترین مورد، دو دختربچه که سه روز پس از زمین‌لرزه زنده مانده بودند، به بیمارستان منتقل شدند.

ایدیل شیرین، دختر ۱۴ ساله در حالی ۵۸ ساعت پس از زلزله زنده از زیر خروارها خاک و آوار بیرون آمد که خواهر هشت ساله‌اش ایپک نتوانسته بود دوام بیاورد و از دنیا رفته بود. هفت ساعت پس از این ماجرا، امدادگران توانستند دختری سه ساله به نام الیف پرنیجک را هم نجات بدهند. عجیب اینکه مادر و دو برادر الیف دو روز پیش‌تر نجات یافته بودند. این دختر خردسال ۶۵ ساعت زیر آوار دوام آورده و زنده مانده است.

با اینکه سه روز از زلزله مرگبار و ویرانگر در ساحل دریای اژه گذشته، هنوز منابع مختلف درباره بزرگی آن اختلاف دارند. آمریکایی‌ها بزرگی زمین‌لرزه ترکیه را ۷ ریشتر می‌دانند، در حالی که دو منبع ترک آن را ۶.۶ و ۶.۹ درجه در مقیاس ریشتر ارزیابی کرده‌اند.

برچسب‌ها